MacWorld forum Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
KMN

Radera inlägg

Rekommendera Poster

Går det att i efterhand radera inlägg man gjort i någon tråd? Jag har letat efter inlägg (andras) som jag tidigare läst och som nu tycks vara borta. Är jag bara dålig på att leta eller är det så att vissa inlägg helt enkelt är borttagna, utan kommentar?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om det är en diskussion som ballar ur så åker ofta en flock inlägg med vid rensningen. Dock brukar det stå ett inlägg från moderator som med röd text som förklarar att ett antal inlägg gömts.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Går det att i efterhand radera inlägg man gjort i någon tråd? Jag har letat efter inlägg (andras) som jag tidigare läst och som nu tycks vara borta. Är jag bara dålig på att leta eller är det så att vissa inlägg helt enkelt är borttagna, utan kommentar?

Generellt sett nej. Policyn är att vi inte tar bort gamla trådar och inlägg som inte bryter mot några regler eftersom att det skulle sabba gamla diskussioner, och vanliga användare kan inte göra det själva utan det är bara moderatorer som kan göra.

Jag gör undantag om det finns speciella skäl, till exempel om någon lagt ut personuppgifter som de sedan ångrat.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om det är en diskussion som ballar ur så åker ofta en flock inlägg med vid rensningen. Dock brukar det stå ett inlägg från moderator som med röd text som förklarar att ett antal inlägg gömts.

Det är sant, även inlägg som egentligen inte bryter mot regler men är en del i en urspårad tråd kan försvinna i bara farten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag gör undantag om det finns speciella skäl, till exempel om någon lagt ut personuppgifter som de sedan ångrat.

Så det har alltså hänt? Är det då på användarens begäran?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så det har alltså hänt? Är det då på användarens begäran?

Det har hänt i några enstaka fall genom historien efter en förfrågan från användaren, men jag tvivlar på att det är några inlägg som du letar efter. De har knappast varit särskilt intressanta i efterhand.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Okej. Tack för svar. Då behöver det inte bero på att jag är kass på att leta…

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Plötsligt känns den här frågan aktuell igen…

Fick en notifikation om att en medlem citerat mig, men när jag klickar på notifikationen för att se det aktuella inlägget, finns det inte!

Handlar detta om inlägg som raderats, eller är det någon annan ”funktion” som jag inte känner till?

Snälla, upplys mig!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är mycket möjligt att jag raderat inlägg "i bara farten"  

Kommer det meddelanden från en medlem att han ångrar sina senaste inlägg och ber om att de raderas, så "kan" det slinka med ett som borde varit kvar..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)
1 timme sedan, Pocahontas säger:

Det är mycket möjligt att jag raderat inlägg "i bara farten"  

Kommer det meddelanden från en medlem att han ångrar sina senaste inlägg och ber om att de raderas, så "kan" det slinka med ett som borde varit kvar..

Känns ju betryggande att det är sådan ordning på modererandet.

Vet inte ens i vilken ände jag ska börja med mina frågor…

Men det finns alltså en ”raderingsfunktion” för medlemmar med rätt försänkningar?

Och det finns inlägg som ”borde varit kvar” – och därmed sådana som inte borde det?

Redigerad av KMN

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
10 minuter sedan, KMN säger:

Känns ju betryggande att det är sådan ordning på modererandet.

Vet inte ens i vilken ände jag ska börja med mina frågor…

Men det finns alltså en ”raderingsfunktion” för medlemmar med rätt försänkningar?

Och det finns inlägg som ”borde varit kvar” – och därmed sådana som inte borde det?

Med "rätt försänkningar" så menas att man kan klicka på "Rapportera inlägg". Svårare är det inte.

Moderering är (som ofta sagts) ingen exakt vetenskap. Ibland blir det fel, av olika anledningar.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Här kommer  nästan dagligen rapporter om inlägg som man ska ta ställning till. 

Medlemmar som kränker varann, spam och att del ångrar sina inlägg och tusen andra orsaker. 

Vi är inte mer än människor, vi kan också göra fel. 

Uppdraget som moderator gör vi gratis dessutom!

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Och det gör ni bra! :yeahbaby: Tack! :) 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
37 minuter sedan, Pocahontas säger:

Här kommer  nästan dagligen rapporter om inlägg som man ska ta ställning till. 

Medlemmar som kränker varann, spam och att del ångrar sina inlägg och tusen andra orsaker. 

Vi är inte mer än människor, vi kan också göra fel. 

Uppdraget som moderator gör vi gratis dessutom!

Men är det vanligt att inlägg tas bort på skribentens egen begäran? Har inte tidigare förstått att det finns en sådan ”ångra-knapp”.

Risken blir ju att man kanske inte överväger lika noga vad man skriver, om det finns möjlighet att ta tillbaka. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, Telly82 säger:

Med "rätt försänkningar" så menas att man kan klicka på "Rapportera inlägg". Svårare är det inte.

Nåja. riktigt så enkelt är det inte heller.

Eller du menar att jag kan få valda, egna. inlägg raderade i efterhand, bara genom att be en moderator om det?

Men jag ska lägga det på minnet, tills den dag jag själv brustit i eftertanke. Vi får se hur tillmötesgående moderatorerna är då.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du får gärna överta min upggift!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
50 minuter sedan, Alix säger:

Och det gör ni bra! :yeahbaby: Tack! :) 

Varför är jag inte förvånad över denna din inställning?

Oj! Nu var jag på väg att säga något dumt… Men eftersom jag inte är lika stark i tron som vissa andra vad gäller moderatorernas vilja/möjlighet att lejas som städtanter bland mina inlägg, låter jag bli. Och citerar i stället Tage Danielsson:

Säll är den som har till rättesnöre, att man nog bör tänka efter före

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 minuter sedan, Pocahontas säger:

Du får gärna överta min upggift!

Inte så säker på att jag hade gjort ett bättre jobb – du har ju säkert en viss rutin efter alla år. Däremot skulle jag inte vara tillnärmelsevis lika partisk!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu