Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Måste Apple godkänna hemsida?

JudgeDredd

Recommended Posts

Hej! Jag håller på att uveckla en app som snart ska släppas och skulle gärna vilja höra om andras erfarenheter vad gäller Apples regler.

På följande sida skriver Apple denna regel:

"Marketing materials created in the following formats must be submitted to and approved by Apple before publication or broadcast.

• High visibility in any format
  • For TV and Print
  • Includes custom photography and video of Apple products"

https://developer.apple.com/app-store/marketing/guidelines/#overview

Jag undrar om detta innebär att Apple måste godkänna min lilla hemsida som jag lägger upp samtidigt som appen? Hemsidan kommer länkas till inuti appen. Jag ska naturligtvis fråga Apple om detta, men skulle gärna höra om andras erfarenheter också. Har era appars hemsidor behövt godkännande först? Har era hemsidor blivit nekade?

Tack!

Hej! Jag håller på att uveckla en app som snart ska släppas och skulle gärna vilja höra om andras erfarenheter vad gäller Apples regler.

På följande sida skriver Apple denna regel:

https://developer.apple.com/app-store/marketing/guidelines/#overview

Jag undrar om detta innebär att Apple måste godkänna min lilla hemsida som jag lägger upp samtidigt som appen? Hemsidan kommer länkas till inuti appen. Jag ska naturligtvis fråga Apple om detta, men skulle gärna höra om andras erfarenheter också. Har era appars hemsidor behövt godkännande först? Har era hemsidor blivit nekade?

Tack!

Jag tolkar det som att det endast gäller när du marknadsför eller hänvisar till App Store. Om du t ex länkar till dem(App Store) på din sida eller hänvisar till App Store i annat marknadsföringsmaterial.

"for TV and print" betyder ju inte internet, utan över TV-kanalerna och tryckt material... och där det används egna bilder och video som visar Apple-produkter. "ncludes custom photography and video of Apple products"

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...