Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple´s Mail-program fungerar inte efter uppgradering till Yosemite


Kvasten

Rekommendera Poster

Hej!

 

Innehavare av en MBP 2011 och använt 10.6.8 sedan jag köpte den. Har dock märkt att den blivit segare och segare....Rekommenderades därför av Apple att backa upp, byta till 10.10 och rensa den...

 

Gjorde så och nu får jag inte mailen att fungera (Kör med ett mobilt bredband, Huawi 1750). Dock funkar allt annat och min outlookmail funkar utmärkt(Har officepaketet)...

 

Jag har säkert tillbringat 60 h i telefon med apple och deras support på alla nivåer inklusive deras ingenjörer på Irland och provat "allt"....Mailen stänger fortsatt bara ner sig när jag skall starta upp den...

 

- Frustrerande att inte få det att fungera, tacksam för ALLA tips då jag vill använda den!

- Alternativt kör jag nu båda mailkontona i outlock men vet ej hur jag importerar mina backade mail till outlook då systemet ej verkar stödja detta...

 

Är mer användare än hacker så givetvis min kunskap är begränsad...

 

Tacksam för hjälp/tips!

 

Magnus

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Innehavare av en MBP 2011 och använt 10.6.8 sedan jag köpte den. Har dock märkt att den blivit segare och segare....Rekommenderades därför av Apple att backa upp, byta till 10.10 och rensa den...

Var det som uppgradering el gjorde du en s a k clean install?

 

När man uppdaterat/inmstallerat ett system är det alltid bra att kolla/reparera rättigheter och diskar. I Program->Verktyg hittar du Diskverktyget.

 

Prova en säker start och se om det kan hjälpa. Starta upp med ⇧ nertryck tills du ser en stapel. Logga in som vanligt och starta sen om datorn normalt på en gång. :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det som uppgradering el gjorde du en s a k clean install?

 

När man uppdaterat/inmstallerat ett system är det alltid bra att kolla/reparera rättigheter och diskar. I Program->Verktyg hittar du Diskverktyget.

 

Prova en säker start och se om det kan hjälpa. Starta upp med ⇧ nertryck tills du ser en stapel. Logga in som vanligt och starta sen om datorn normalt på en gång. :yeahbaby:

Stort tack för ditt svar!

 

Fick först rådet att installera operativsystemet då det gamla krävde skiva. Då började strulet. (Försökte sedan allt med supportens hjälp, vi fick systemet att fungera då jag körde operativsystemet på en separat hårddisk) Startade sedan med kringla R och "raderade hårddisken" för att sedan lägga in back-upen och alla andra program. Har en känsla av att det på något sätt är modemet eller hastigheten då det fungerade på en fast lina en period...

 

Hittade skivverktyg under verktyg, vad skall jag göra här...?

Kan jag testa en säker start utan att något händer..?

 

M.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stort tack för ditt svar!

 

Fick först rådet att installera operativsystemet då det gamla krävde skiva. Då började strulet. (Försökte sedan allt med supportens hjälp, vi fick systemet att fungera då jag körde operativsystemet på en separat hårddisk) Startade sedan med kringla R och "raderade hårddisken" för att sedan lägga in back-upen och alla andra program. Har en känsla av att det på något sätt är modemet eller hastigheten då det fungerade på en fast lina en period...

 

Hittade skivverktyg under verktyg, vad skall jag göra här...?

Kan jag testa en säker start utan att något händer..?

 

M.

Jo, det lät lite bökigt omständigt det där med installation på annan hårddisk osv... Är mkt väl så att nåt har hänt där.

 

Om du har installationsfilen till 10.10 på datorn nu. Leta upp en guide hur du gör en installations-USBsticka (finns flera på forumet, t ex en här). Sen ta en ordentlig backup på 10.6.8 om du inte redan gjort det. Installera på datorn direkt och ta in grjjerna från det gamla systemet med migrationsassistenten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det lät lite bökigt omständigt det där med installation på annan hårddisk osv... Är mkt väl så att nåt har hänt där.

 

Om du har installationsfilen till 10.10 på datorn nu. Leta upp en guide hur du gör en installations-USBsticka (finns flera på forumet, t ex en här). Sen ta en ordentlig backup på 10.6.8 om du inte redan gjort det. Installera på datorn direkt och ta in grjjerna från det gamla systemet med migrationsassistenten.

 

Känner att detta blir för svårt för mig att replikera mot. Datorn är alltså rensad, nyinstallerad mm men det är bara mailen som inte fungerar... Backupen finns nog kvar mem 10.6.8 är nog historia...

 

Vart vänder man sig om inte Apple kan, man själv kan....

 

Känns som enda alternativet nu är att köpa en ny dator men känns onödigt då denna funkar bra, nästan...

 

M.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...