Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
mikedawg

Problem med Automator

Rekommendera Poster

Tjena

När jag skulle öppna automator för ett tag sedan så fick jag bara upp en ruta med information om att programmet inte kan hitta åtgärden "PDF till bilder" och att jag var tvungen att installera om åtgärden. Om jag trycker på ok knappen och sedan försöker göra en annan åtgärd så hänger sig programmet.

Jag har försökt att hitta PDF till bilder åtgärden men hittar den ingenstans. Försökte då ominstallera automator med Pacifist men det funkade inte heller för en fil saknades och installationen avbröts.

Är det någon som kan komma på en bra lösning på problemet?

/Mikael

post-76853-0-06794400-1417496193_thumb.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjena

När jag skulle öppna automator för ett tag sedan så fick jag bara upp en ruta med information om att programmet inte kan hitta åtgärden "PDF till bilder" och att jag var tvungen att installera om åtgärden. Om jag trycker på ok knappen och sedan försöker göra en annan åtgärd så hänger sig programmet.

Jag har försökt att hitta PDF till bilder åtgärden men hittar den ingenstans. Försökte då ominstallera automator med Pacifist men det funkade inte heller för en fil saknades och installationen avbröts.

Är det någon som kan komma på en bra lösning på problemet?

/Mikael

Har inte använt just den funktionen själv någonting. Gör det där från programmet istället (Acrobat har en sån funktion).

Men spontant känns det som att du valt fel källa/flow.

Istället för Bilder->PDF till Bilder

Prova välj: PDFfil->PDF till bilder

post-64246-0-97525700-1417523170_thumb.jpg

För det är väl en PDF du skall klicka på och sen extrahera - inte en bild?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har inte använt just den funktionen själv någonting. Gör det där från programmet istället (Acrobat har en sån funktion).

Men spontant känns det som att du valt fel källa/flow.

Istället för Bilder->PDF till Bilder

Prova välj: PDFfil->PDF till bilder

attachicon.gifpdf_till_bilder.jpg

För det är väl en PDF du skall klicka på och sen extrahera - inte en bild?

Hej

Problemet är inte själva åtgärden utan att automator kraschar varenda gång jag försöker göra något annat och går inte att använda till någoting längre. Det verkar som att det enda jag kan göra för att fixa automator är att installera om PDF till bilder åtgärden men den hittar jag inte någonstans. Eller på något annat sätt som jag inte kommit på ännu.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...