Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur gör jag en TOTAL avinstallation av Logic Pro X...?


davidredjoy

Rekommendera Poster

Tjaa!

 

Ja som ovan lyder, hur får man bort ALLT som har med Logic att göra? Jag vill nämligen göra en helt ny installation, men tar man bara bort själva "Logic Pro X.app" i Program-mappen och sen går in i App Store och trycker "Hämta" igen på Logic Pro X så beter den ju sig som man redan har haft det installerat innan (för så är det ju).

 

Så vad jag vill är att ta bort ALLT som är relaterat till Logic Pro X, så att när jag trycker på "Hämta" i App Store, så blir det som en ny - clean - installation...

 

Som om den aldrig funnits installerad tidigare...

Någon som vet var/vad som måste göras för att det ska vara så?

 

Söker inne på Apples egna forum och jag har hittat detta -

(https://discussions.apple.com/thread/5975430?tstart=180)

 

Men tänkte kolla med Er med först om det kan vara allt som behövs eller någon här kanske vet mer?

 

- Har nämligen några buggar med att öppna och stänga vissa äldre logic-dokument som jag hoppas på kan vara relaterat till en installations bugg och vill därför testa från början liksom...

 

:totaltgalen:

 

Tack på förhand!

 

//D.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well, som ni kanske sett var det ingen som visste något om detta så testade istället genom att göra som länken till inlägget på Apples egna forum föreslog - Och det fungera tokbra utan några problem!

 

Genom att ta bort alla fler (och mappar) kopplade till Logic så "trodde" Logic att det var första gången den installerades! Underbart enkelt och behändigt - OCH - buggen jag upplevde försvann dessutom med ominstallationen så 2 - 1 till mig!

 

(Jo, Logic får ett poäng för att den fick mig att vilja ominstallera så klart!)

 

 

:galetglad:

:totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...