Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Markera flera delar i ett dokument i Pages


Gullanjr

Rekommendera Poster

Tjo!

 

Var ett tag sedan, men nu har jag dykt på en grej jag inte fattar, och inte fattar att jag inte löst, och lyckas inte googla fram rätt svar heller. Kan bero på trötthet.

 

Har nyligen börjat använda Pages allt mer, och har nu stött på ett problem. I ett dokument vill jag markera olika ord eller stycken på olika ställen samtidigt för att ta bort, ändra format eller vad som. Men jag lyckas inte markera på olika ställen.

 

Jag klickar på ett ord så att det blir markerat med blått, eller håller in och markerar längre meningar. Sen när jag flyttar markören för att fortsätta markera på annat ställe kan jag inte få det att fungera, den tar bort första markeringen och börjar på nytt. Jag har provat hålla in cmd vilket brukar fungera t.ex. i word. Håller man in shift så markers ju allt mellan de två olika delarna. Har även provat några andra kombinationer utan att lyckas.

 

Vad har jag missat? Vad för enkelt handgrepp har jag missat, eller går det inte? Har som sagt inte lyckats googla fram något. Så litar på er här, ni brukar ha lösningen på det mesta. :)

 

/J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt hjälpen till Pages 09:

  • Du markerar flera ord eller textblock som inte ligger intill varandra genom att markera det första textblocket och sedan markera ytterligare text samtidigt som du håller ner kommando-tangenten.

Jag har testat, och det fungerar också. Men jag visste det inte själv!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar i Pages 4 (Pages '09), fungerar inte i Pages 5.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar i Pages 4 (Pages '09), fungerar inte i Pages 5.

 

Vad surt, brukar gilla att använda mig av den funktion. Jaja :)

 

Tack för svar båda två!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...