Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Applechef talar om ITunes Music Store för Windows


Mäster G

Rekommendera Poster

Peter Lowe, Apple's director of marketing for Applications and Services, says that the company believes that subscriptions are the "wrong path" for online music services and that Windows compatibility with the iTunes Music Store is still planned for this year, according to a Paidcontent.org article. The Apple rep was speaking at the Jupiter Plug.IN Conference & Expo, which was held July 28-29, 2003 at the Crowne Plaza Hotel in New York City.

 

Hela storyn finns här.

 

/MG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer presumtiva Switchare att låta bli när ett av de intressantaste programmen finns till PC? Jag tvivlar på att de som använder programmet resonerar att: "Oj vad det var ett bra program, nu går jag över till MAC!" Det verkar väl naivt att tro det. Tänker Apple glida över i programvarubranchen medan man har pengar och släppa taget om hårdvaran längre fram? G4 strulet ( att få fram konkurrensmässiga processorer ) kan vara tecken på det. Kommmer Apple att göra som Microsoft, skaffa monopol och tjäna miljarder på uppgraderingar? :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PC-användarna kommer att hamna i samma sits som vi Mac-användare varit i under så lång tid. Dvs, det bästa från den andra världen konverteras över men med en irriterade fördröjning på ca: 1 år. :P Apple kommer att komma med massor av innovativa program de närmaste åren - några kommer att anpassas till PC men först efter att det blivit en succe bland Mac-användarna (och efter att ett år har gått). ;) Jag tror inte att detta kommer att hota Macen. Fler och fler byter över ändå.

 

/MG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte så att Maccare har järnkoll på allt som släpps och det där året som det tar att porta för macen tar liksom aldrig slut... Men PC-nissarna får plötsligt se nåt nytt eftersom de inte bryr sig om vilka program som vi kör och följdaktligen inte lider av en ettårsfördröjning. <_< Om de ändå får Appleprogram varfgör byta? Går de dessutom dåligt varför byta? Vad tror du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok. Det kanske är nog sant att PC-användarna bryr sig inte om vem som utvecklat programmet eller hur länge det funnits innan PC-versionen kommit. Det där med 1-årsfördröjningen är troligen enbart ett mac-fenomen. :( Men om detta får färre personer att byta till mac vet jag inte.

/MG

 

ps. mitt inlägg var snarare ett försök att måla upp ett drömscenario där macen hade en framstående ställning. Vilket den inte har - än! :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att få folk att byta tror inte jag att Macen måste kosta lika mycket eller mindre. Jag tror att den kan kosta upp till ca 25% mer OM den är smartare, snyggare, tillförlitligare, tillräckligt snabb ( inte nödvändigtvis snabbast...) och kompatibel med PC i större utsträckning. Om vi klarar oss utan virus, kraschande system och program och har en dator med en schweitzisk armeknivs innehåll ( iProgrammen bla ) så kan det bli lockande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Största problemet nu är att Apple är aldeles för anonyma i Sverige. Man kan inte tro att de vill nå konsumenter....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Lundberg

Håller verkligen med. Och attityden. Jag tror inte det finns något annat land där "mac är skit pc är bäst" är en sådan förhärskande inställning.

 

Att Apple släpper grymma program för windows är nog bara bra för att ändra den inställningen. Om sen OS X och G5:or drar sitt strå till stacken så kan det nog på sikt leda till att majoriteten faktiskt får en mer öppen syn på tillvaron :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...