Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tag-funktion


Ollie Williams

Rekommendera Poster

Ollie Williams

Jag ville inte kapa tråden nedanför, men när vi ändå diskuterar olika funktioner på forumet, vad som är möjligt och inte...

 

Finns det möjlighet att tagga någon i ett inlägg, som på Facebook?

 

Jag ska förklara vad jag menar. Låt säga att jag skriver ett inlägg där jag ställer en fråga om Linux och genom att skriva t.ex. "Kanske iEricF vet något om detta?" så får jag upp valet att tagga användarnamnet iEricF när jag skriver det, varpå han får en notis om att han är taggad i ett inlägg. Tänker mig att det kan vara nyttigt både här och där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Jag ville inte kapa tråden nedanför, men när vi ändå diskuterar olika funktioner på forumet, vad som är möjligt och inte...

 

Finns det möjlighet att tagga någon i ett inlägg, som på Facebook?

 

Jag ska förklara vad jag menar. Låt säga att jag skriver ett inlägg där jag ställer en fråga om Linux och genom att skriva t.ex. "Kanske iEricF vet något om detta?" så får jag upp valet att tagga användarnamnet iEricF när jag skriver det, varpå han får en notis om att han är taggad i ett inlägg. Tänker mig att det kan vara nyttigt både här och där.

 

Det finns inte just nu men det är en funktion som finns i den nya versionen av forummjukvaran som håller på att färdigställas. Den är nu i beta och det kommer nog dröja några månader innan en skarp version släpps. Vi har inte någon exakt tidsplan för när vi uppgraderar, men jag ser gärna att vi går över så snart det känns tryggt eftersom att den och flera andra trevliga funktioner tillkommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Låter trevligt! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Jag hoppas man som taggad får möjlighet att filtrera vilket tagning man vill se.

 

Jag har inte kikat på detaljerna men jag utgår från att du kommer kunna göra inställningar för hur du blir meddelad om detta i Kontrollpanelen, precis som du kan göra för mycket annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...