Jump to content
Just nu i M3-nätverket

En tråd om iTunes, iPhone, iMac och Pc-Windows8

Jocke_med_kniven

Recommended Posts

Jocke_med_kniven

Den här tråden kan flyttas till forumdelen för program -->Ljud då den nämner programet iTunes.

Den kan även ligga i forumet -->iPhone

Eller i forumet för -->Windows.

Eftersom jag inte är nybörjare med mac utan snarare använt det sen 2006 så ligger faktiskt tråden väldigt fel, dock finner jag ingen annan forumdel som känns riktigt anpassad heller.

När min iPhone köptes in för snart 2 år sen så fick den kopieras mot min nyaste dator (en PC med windows 8) Anledningen var att alternativet var en iMac från 2006 eller i iBook G4. Båda mina macar känns som att de kommer dö vilken dag som helst.

Från och med iOS 8 så dyker inte min iPhone upp i iTunes när jag kopplar in den.

Jag har då testat att säkerhetskopiera den mot min gamla iMac och det fungerar dock kan jag inte lägga över saker från min iMac utan att hela mobilen tvingas synkroniseras med överig information som rymms i imacens itunes.

Eftersom jag har en ny och snabb dator (PC) så vill jag att mobilen skall ha den som "basstation" och i explorer kan jag se min iPhone och flytta över bilder som om det vore en vanlig digitalkamera, fast längre en så kommer jag inte.

Väldigt kluven och irriterad just nu.

Moderator är välkommen att flytta tråden till valfi forumdel som känner att den passar bra där.

/MVH Jocke Med Kniven

PS jag undviker gärna en lång tråd om min iMac då jag redan skapat minst en. DS

Vad är frågan???

Jocke_med_kniven

Vad är frågan???

Det är inte en fråga.

Det är en tråd som behandlar problematiken kring en mobil som ej längre kan hittas av sin värddator.

En tråd som irrar runt i ett träsk bestående av iTunes och iOS 8.

Det är en absurd situation som förklaras och där trådskaparen förjäves söker tröst och uppmuntran för att fortsätta försöka finna ljuset.

Det är ett hat mot problemen som uppstår när en människa vill kunna njuta av det bästa från två världar men hindras av dåligt skrivna program, det är ett hån mot människan som känner sig utlämnad.

Det är om möjligt en fundering snarare än en fråga, en fundering som finner sig själv inklämd mellan två världar utan att finna frid, en undran om det blir nödvändigt att välja sida snart och ge upp försöken att kunna leva med båda sidorna samtidigt.

Om det kan räknas som en fråga så sätter jag ett frågetecken längst ner, personligen ser jag det snarare som ett blogginlägg än någon fråga.

Ett infogat frogetecken. ?

I det här fallet är det inte iTunes som är det program som är dåligt skrivet... ^^ :)
Det händer ibland att Windows inte känner igen en iPhone. Här är vad Apple har att säga om saken.
http://support.apple.com/en-us/TS1538

Så en gnälltråd med andra ord.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...