Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan inte ladda ner xcode från app store


trowald

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har varit registerad utvecklare hos apple i snart 2 år och har jobbat några dagar i veckan i xcode. Nu när jag skulle uppdatera till xcode 6.1 så stötte jag dock på ett problem jag aldrig haft förut. Jag kan inte längre ladda ner xcode. När jag trycker på installera i app store kommer det bara fram ett fönster där det står "Objektet är inte tillgängligt för tillfället. Försök igen senare." (skärmdump bifogad) I början tänkte jag att det hade med det faktum att göra att jag hade ca 5 olika beta-versioner av xcode installerade, men även efter att ha tagit bort samtliga (även 5:an) så kvarstår problemet, och har gjort det i snart en vecka. Börjar få lite smått panik då jag inte längre har någon variant av programmet kvar på datorn.

 

Även testat att logga ut och in med andra "utvecklar-konton" utan framgång.

 

Någon som råkat ut för detta tidigare eller har förslag på lösning? Skulle uppskattas skarpt!

 

Kör osx 10.10 Yosemite, MacBook Pro (15 tum, mitten 2012).

 

VH

 

Jacob

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt att se den bifogade bilden...

Kan du ladda hem andra program via App Store eller är det enbart Xcode som krånglar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova med en säker start och sen kan du kockså testa att rensa AppStore-cache'n. Töm allt i mappen (och starta om AppStore):

~/Library/Caches/com.apple.appstore

Kolla i AppStore också om det finns ngn funktion i menyerna som i iTunes Store (»»), där man kan reset'a varning osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova med en säker start och sen kan du kockså testa att rensa AppStore-cache'n. Töm allt i mappen (och starta om AppStore):

 

~/Library/Caches/com.apple.appstore

 

Kolla i AppStore också om det finns ngn funktion i menyerna som i iTunes Store (»»), där man kan reset'a varning osv.

 

Hmm, löste tyvärr inte problemet. Förslag på fler åtgärder? :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...