Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Macbook Air hänger sig efter installation av Yosemite. Vad gör jag?


Klemman

Rekommendera Poster

Hej

Jag är en ny användare av mac sen ett år tillbaka. Har köpt iMac och Macbook air.

Via appstore laddade jag ner Yosemite till båda datorerna. Installationen gick smärtfritt på iMac-en, men vid installationen på Macbook Air-en hände följande.

När datorn startade om så hängde den sig i uppstartsrutan med uppladdningslinjen halvfylld.

Har försökt med tvingad avstängning och omstart men den beter sig likadant. Stannar på samma ställe.
Har även försökt med att hålla nere alt under omstarten. Då ber den mig välja wifi och sen kommer jag tillbaks till exakt samma läge som tidigare. Dock finns där en flyttbar snurrande sk. "badboll" på skärmen. vad händer?

TIPS emottages tacksamt!

/Klemens

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan börja med att starta om med altknappen nedtryckt. Om du då får upp ett val Macintosh HD eller vad den nu hette i Mavericks så välj den o starta upp så är du tillbaka och kan köra om Yosemite från början.

 

Om det inte går starta om med command+R nedtryckt, välj Wifi och välj där att installera om

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack!

 

"alt"+start:

Detta har jag gjort ett flertal ggr. Jag får upp att jag kan välja nätverk och sen klicka på Macintosh HD. Jag gör detta och sen slutar det med att jag är tillbaka på exakt samma slutposition som jag beskrev ovan.

 

cmd+R + start:

Har gjort detta tre ggr nu. Installerat om Yosemite helt från början. Slutar som ovan.

Har även kollat hårddisken via detta kommando. Inget fel.

 

Nåt annat tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Klemman, har du löst det eller fortfarande problem?

 

Jag har samma problem med en MBP 2011.

Kan man via "Cmd + R" få in mavericks på datorn igen? (Utan USB)

 

Någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...