Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Sony Vegas på mac mini mitten 2011?


arjemma

Rekommendera Poster

Jag har ett sony vegas 7 och skulle jättegärna vilja använda det igen. Jag har struntat i det sedan jag skaffade mac men nu kliar det i fingrarna. Har försökt lära mig final cut pro men det är så många funktioner som saknas jämfört med vegas vilket börjar bli lite halvjobbigt.

 

Jag funderar på att installera windows och sedan vegas på min mac mini från mitten 2011 (2,5 ghz, 4gb ram) och undrar om det kommer funka bra eller om det inte är värt det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du säger att FCP saknar en massa funktioner, kan du ge exempel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är ju antagligen jag som inte hittat dom, eller inte vet hur man använder dom.

I FCP har jag inte hittat hur man gör följande:

 

- Bestämma exakta dimensioner på en film. Alltså välja en dimension som inte finns som standard.

- Redigera musiken, klippa och klistra musik så det blir bra.

- Få adjustment layers som man kan ändra färger etc med. Man måste gå in i motion hela tiden.

 

Sen finns det allmänna saker som jag stör mig på som är mycket enklare i vegas. Troligtvis tycker jag det pga att jag är mest van vid vegas och kan det utan och innan. Tror det är rätt så personligt :)

 

Nu har jag i alla fall installerat windows på min dator och installerat sony vegas pro 10 och det funkar riktigt bra. Dock så blir jag inte klok på vilka filformat som är bäst att ladda in. Några funkar, och några funkar inte. Vet inte riktigt vilken codec jag ska satsa på :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...