Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Serienummer


Santz

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag undrar hur man ser sitt serienummer om man inte kommer in på inställningar och har inte kvar paketet på min Iphone 5. Problemet är att min lillebror råkade bytta lösenord och glömde av lösenordet. Jag hittade att man kunde låsa upp den om man hade sitt serienummer.

 

 

Mvh Anton

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då vänder du dig til Apple

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iMatte v. 2.0

Hej!

 

Jag undrar hur man ser sitt serienummer om man inte kommer in på inställningar och har inte kvar paketet på min Iphone 5. Problemet är att min lillebror råkade bytta lösenord och glömde av lösenordet. Jag hittade att man kunde låsa upp den om man hade sitt serienummer.

 

 

Mvh Anton

Om du har originalkartongen kvar (som den kom i när du köpte den) så står serienumret på etiketten med streckkoder allt sånt. Alternativt om du har kvittot kvar så brukar serienumret stå där oxå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IMEI numret som står på baksidan av telefonen fungerar lika bra att identifiera telefonen med.

Men vad är det för lösenord som ska låsas upp? Skärmlåskoden eller bortglömt Apple-ID-lösen som Hitta min iPhone är aktiverat med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Via länken nedan får man reda på serienummer och lite annat om man anger IMEI-numret. Observera att IMEI-numret måste skrivas utan mellanslag.

 

Länk: http://iphoneox.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...