Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

fick meddelande om att mitt nummer används på ny iphone, men jag har i


makaty

Rekommendera Poster

hallå.. ny här i forumet. vet inte riktigt om ämnet hör hemma under iphone eller under mac.

 

jag fick en notifiering på datorn där det stod "Your phone number is now being used for FaceTime on a new iPhone. If you recently signed into iPhone you can ignore this notification."

 

jag har ingen ny iphone. jag hade datorn på med netflix, och meddelandet dök upp nån gång under tiden jag sov.

 

om meddelandet är ett riktigt meddelande från apple (vilket det såg ut att vara), hur kan nån komma åt MITT nummer? kan nån logga in på facetime om dom har mitt nummer + lösenord, eller behöver dom min email + lösenord för att kunna logga in?

 

-brukar det inte stå "your number 555-555-5555 is now being used on a new device?

-brukar man inte få ett email om att nån har loggat in på ny device?

 

kan nån förklara vad det är som har hänt? fick nyligen min gmail hackad (som man har kopplat till mitt apple id) sa jag tänker så klart att det kanske kan ha något med detta att göra?

 

-kan man se på vilka devices mitt nummer används?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pass upp, svara inte på det, fiskafänge på gång

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det går inte att svara på. det är en notification som dök upp på min mac (men inte på iphonen). känns konstigt..

 

s8qO4n3.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du fick din Gmail hackad varför bytte du inte ut den mailadress som är ansluten till ditt Apple-ID???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du fick din Gmail hackad varför bytte du inte ut den mailadress som är ansluten till ditt Apple-ID???

tänkte inte riktigt på det. bytte bara lösenord på allt.

 

men innebär det här att nån har loggat in med mitt apple id?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Logga in på iCloud.com och se vilka enheter som är anslutna till ditt Apple-ID

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Logga in på iCloud.com och se vilka enheter som är anslutna till ditt Apple-ID

okej. gick in på icloud, kollade under devices.. och det står "no devices. you must be signed into ios8 settings or mac os x yosemite system preferences to see devices." vet inte riktigt vad det innebär?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte varför det står på engelska till att börja med!!

 

Som jag tolkar texten har du inga enheter som har Hitta min iPhone aktiverade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte varför det står på engelska till att börja med!!

 

Som jag tolkar texten har du inga enheter som har Hitta min iPhone aktiverade.

bodde utomlands, så jag köpte varken mac, ipad eller iphone i sverige, samt att jag har alla inställningar på engelska. så man måste ha hitta min iphone aktiverat för att kunna se vilka enheter som använder mitt nummer?

 

uppskattar hjälpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bodde utomlands, så jag köpte varken mac, ipad eller iphone i sverige, samt att jag har alla inställningar på engelska. så man måste ha hitta min iphone aktiverat för att kunna se vilka enheter som använder mitt nummer?

 

uppskattar hjälpen.

Naturligtvis så måste Hitta min iphone vara aktiverat.

Hur skulle det annars fungera? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Naturligtvis så måste Hitta min iphone vara aktiverat.

Hur skulle det annars fungera? :)

haha.. sant. men om nån loggat in med mitt apple id, och inte har "hitta min iphone" aktiverat, syns det ändå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...