Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Jogga med iPod?


meshbuilder

Rekommendera Poster

Visst kan det vara skönt att slippa artificiellt ljud när man är ute och springer, jag gjorde det när jag bodde i skogen i norra Skåne. Det var för en del år sen... Nu bor jag i Stavanger där det i tillägg regnar en del.

 

Att springa med iPoden i handen gör att man inte kan röra armarna naturligt, det var visserligen lite bättre än att ha den i handen än i fickan rent ljudmässigt. Nu springer jag också med en hund med kopplet fäst i ett bälte runt midjan och när det blir varmare så måste jag också ha ett bälte med vattenflaskor. Så är det någon som har praktisk erfarenhet av ett bra bälte, eventuellt överarmsbälte är jag interesserad att höra om erfarenheten.

 

Macdriller

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jepp!

 

Har äntligen funnit ett fodral som ser ut att funka http://www.pak-man.net.au/ Detta är faktiskt ett fodral som sitter där det rister minst.

 

Har skrivit till dem för att höra om dom har någon Europeisk distributör för dom tar inte AmEx och jag har inte Visa...

 

Macdriller

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De äldre modellerna (gen 2 i alla fall) har ett skakminne på 30 minuter, springer du längre än så kan du börjar få lite roliga effekter med låtar som hoppar och har sig. För att råda bot på det kan man stanna upp och vila en stund och skakminnet börjar från början igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till nya iPod mini finns ju ett armresorband? Det såg allt lite märkligt ut men kanske är det ändå den perfekta jogging-ipod-hållaren? Funkar nog bättre med iPod mini för jogging också. Varenda gram man kan minska på gör nog det hela mycket mer bekvämt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...stanna upp och vila en stund Hee...

 

Klockan stoppas inte förrän man är hemma!

 

Fick svar från Pac-man, de har inte någon distributör i Europa så det är ett tips för någon hugande lokal agent. Visserligen så kommer jag att köpa direkt från dem.

 

Macdriller

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...