Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Foto på vissa av mina kontakter är plötsligen stora


Gäst

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag får ingen rätsida på mitt problem. Måste fråga om andra har sett detta. Jag har en Macbook Pro 2014 med Yosemite samt iPhone 5 med iOS8. Sen dess har det hänt att när vissa av mina kontakter ringer så syns fotot på dom över hela skärmen på iPhone. Jag har alltid varit noga med att addera fotot på alla kotakter via Macen och alltså inte uppdaterat en kontakt via min mobil. ALLA kontakter har tidigare alltid sett ut som på bilden nedan när dom ringer. Men inte längre. Har någon annan detta problem? Har ni en lösning? Jag tycker dom stora bilderna är fula. Vill ha det som det var förr. Hoppas på hjälp

//Z

post-25423-0-80821700-1414700878_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontakterna har varit stora sen väldigt många år tillbaka, det var bara i iOS7 som dom var små helt plötsligt. Detta uppskattades inte av många så därför (en av orsakerna iaf) har Apple nu ändrat tillbaka till det dom alltid haft igen, nämligen bilder över hela skärmen när någon ringer.

 

Kan även tillägga att, det inte har med Yosemite, iPhone 5 eller din Macbook att göra, det är iOS8 som alltså börjat visa stora bilder på dina kontakter igen.

 

ingen bugg, det ska vara så!

:totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men

Bilden du ser ÄR iOS 8. Där är en liten bild. Det är bara på vissa det är stort

Det låter inte som din teori är riktig. Dom stora över hela skärmen blir (har det alltid blivit) om man lägger till foto FRÅN iPhone. (Korrekt)

Men du har fel eftersom jag har både stora och små

Tack ändå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utöver att vissa kontakter nu är över hela skärmen när dom ringer har jag också problem med att få kontakt med iPhoto via appen "Kontakter" i Macen. Kan det vara att namnen innehåller Å, Ä eller Ö som gör att det inte synkas som andra namn?

 

Har någon problem med detta eller kan pröva och återkomma till mig?

1. Gå in på en kontakt på din Mac

2. Klicka på fotot uppe till vänster

3. Klicka på "Ansikten" (förutsätter att du har åtminstone 2 bilder på kontakten)

4. Kolla om det är skillnad på efternamn med och utan Å,Ä,Ö i

 

Programmet, Kontakter verkar inte ha kontakt med iPhoto-namn med dessa bokstäver, stämmer det?

post-25423-0-11725400-1414746039_thumb.pngpost-25423-0-76310300-1414746200_thumb.png

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...