Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tips/synpunkter på NAS/extern hdd?


Mied

Rekommendera Poster

Är i behov att utöka min externa lagringsmöjlighet och tittar därför på en NAS-lösning.

Som det är nu har jag två externa hårddiskar kopplade till min iMac. Men eftersom jag har en MacBook, iPad och iPhones som också vill ta del av lagringen så är väl en NAS ett bra alternativ!?

 

Har kollat på olika NAS-lösningar allt från Synology där man placerar 4 lösa hårddiskar till enklare "färdiga" lösningar så som WD My Cloud/Cloud Mirror.

 

Känns som min budget mer riktar sig mot WD My Cloud/Cloud Mirror. Synpunkter på den prioriteringen eller på val av disk? Någon som har erfarenhet av WD My Cloud?

 

Fördelar/nackdelar med att köpa en 8TB WD My Cloud Mirror mot två 4TB WD My Cloud?

 

 

 

Slutligen vill jag bara ha en bra och enkel disk som jag kan koppla till min router, sköta hemifrån och accessa när jag är borta. Vill även kunna tanka torrents direkt till den.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör en Synology DS214 sen snart ett år tillbaka och är mycket nöjd. Snabb, tyst, och smart med appar och delningsmöjligheter. Har två st WD Red 4TB i min och den har bara tuggat på sen den startades. Rekommenderas starkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan också bara rekommendera Synology.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...