Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Yosemite blockerar skärm-USB?


norda72

Rekommendera Poster

Hej hopp!

Sedan jag installerade Yosemite i min Mac Pro mid 2012 har komplikationer uppstått. Av en slump öppnade jag FaceTime för några dagar sedan och fick meddelandet att ingen kamera var ansluten trots att jag har haft en sån ansluten till skärmens USB hela tiden. Skärmen är en HPZr24w med fyra USB 2.0-kontakter. Sedan skulle jag ladda in bilder via minneskortläsaren. Ström kom fram, orange lampa lyste, men inget hände när kortet sattes in. Testade även ett USB-minne i skärmens sido-USB men inget hände. Skärmen är inkopplad via DVI-kabel, dubbellänkad. Försökte ansluta en HDMI-displayport-kabel men fick inte HDMI-kontakten att passa i skärmens HDMI-uttag. Sladden är köpt i år, skärmen är av årsmodell 2010. Sedan ska skärmen även ha displayport men jag kan inte hitta den ingången.

Har detta med Yosemite att göra, eller har skärmen gått sönder? Märkligt om alla fyra USB pajar samtidigt.

 

Med vänliga hälsningar

Pär Nordqvist, Bollnäs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skriver att du har den kopplad via DVI samt provat med HDMI fast där passade inte kabeln, vilket låter märkligt. Men oavsett, du måste ha en USB-kabel mellan dator/skärm för att USB-uttagen ska fungera, men den nämner du inte. Så därför frågar jag om du har det inkopplat?

 

Men kollar jag specifikationerna på skärmen du angett så saknar den HDMI, men att den har DisplayPort är helt korrekt.

https://www.dustinhome.se/product/5010384363/zr24w#specifications

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men se där! Där löste sig problemet. Förstår inte hur den kabeln kunnat åka ur. Jag tackar och bockar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland är det enkla det svåraste att komma på. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...