Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Röra i datorn efter återställning från Crashplan


Matajen

Rekommendera Poster

Min gamla iMac kraschade för en tid sedan. Som tur var hade jag gjort backup till Crashplan och nu körde jag en restore. När den var klar kunde jag till min förfäran konstatera att inga dokument eller foton fanns i sina mappar i Finder. Jag kunde dock konstatera att datorn hade 250 GB på hårddisken, så nånstans borde allt finnas. Efter lite klurande kunde jag konstatera att det skapats en ny "subanvändare", eller vad jag nu ska kalla det. I princip ser det ut så här: /Users/mattiasnystrom/users/Mattias/Documents. Samma gäller förstås för Pictures och de andra standardmapparna. Jag skulle vilja flytta upp alla dokument, bilder etc från Mattias till mattiasnystrom, eftersom det är helt onödigt med denna nivå. Samtidigt har jag läst att det är farligt att mixtra med hemmappen. Någon som har något tips i detta läge? Jag kanske helt enkelt ska flytta alla filer från Mattias till motsvarande mappar på mattiasnystrom. Det ska noteras att datorn identifierar bara en användare, så någon ny profil tycks inte ha skapats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...