Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Återskapa filer från en "ny avbild" av hårddisk


johanssonoskarr

Rekommendera Poster

johanssonoskarr

Tja!

Har tagit på mig ansvaret att fixa min väns MacBook pro tidigt 2011. Datorn startade inte, skrivverktyg sa att skivan var skadad och att det inte gick att reparera den. Gjorde då en ny avbild på hårddisken på en extern hårddisk. Valde avblindsformatet: läs- /skrivbar. När avbilden var klar raderade jag datorns hårddisk och installerade om OS X och efter det fungerade datorn utan problem.

 

Det jag inte lade märke till var att den totala kapaciteten på datorns hårddisk var totalt 320 GB och den nya avbilden blev på 319 GB. Jag vet nu inte hur jag ska återskapa eller "öppna" den gamla avbilden på datorn då det inte finns tillräckligt med plats på skivan.

 

Det är inte nödvändigt att återsälla datorn till precis så som den var, utan det som är av vikt är att jag kan återställa de bilder och dokument som fanns på datorn. Hur ska jag göra detta? Kan anledningen till att den kraschade vara att hårddisken var "för full"? Om jag återskapar datorn genom den nya avbilden, finns det då en chans att jag för med problemet som ledde till kraschen?

 

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du borde kunna montera avbilden som ligger på den externa disken som vilken .dmg fil som helst och sedan bara kopiera in det du vill ha kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

johanssonoskarr

Du borde kunna montera avbilden som ligger på den externa disken som vilken .dmg fil som helst och sedan bara kopiera in det du vill ha kvar.

När jag försöker öppna den får jag upp en varningsruta där orsaken är: "filsystem som inte kan anslutas". Vad gör jag för fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag försöker öppna den får jag upp en varningsruta där orsaken är: "filsystem som inte kan anslutas". Vad gör jag för fel?

Du gör antagligen inget fel. Risken är att det är fel på avbilden. Lite svårt att säga vad som är fel med avbilden. Någon annan här kanske har ett bättre svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...