Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
micke_chr

Spelar bara i ena hörluren - Mac book Pro Retina

Rekommendera Poster

Hej,

Jag har en nyinköpt macbook pro, retina.

Det verkar vara något glapp i ljudutgången. Sätter jag i hörlurarna så spelas musiken endaste i ena luren. Samma sak om jag kopplar in stereon. Det är alltid vänster lur som spelar.

Ibland så fungerar det plötsligt en stund.

Jag installerade senaste programvara versionen, efter det spelade den i båda lurarna och har gjort det

senaste tillfällena. Idag så skulle jag lyssna på musik igen och problemet var tillbaka.

Stort tack på förhand för hjälpen.

//

Mikael

Redigerad av micke_chr

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är inte så enkelt så att sladden in i uttaget inte sitter hela vägen in? Eftersom den i alla macbook pro's numera är både ut & in beroende på vilken kontakt du sätter in i den så är den ju lite speciell... Det är ju även så att uttaget även är gjort så att det fungerar med Apples egna hörlurar med volymknappar och dylikt. Så kan va så att det spökar om man inte ser till att trycka in kontakten hela vägen in.

Vet att det kanske låter korkat och att det inte är så svårt att veta om man gör rätt eller fel, men för säkerhets skull, testa igen och kolla noga om den verkligen är längst in, kan ibland vara ett litet klick som är ivägen och att det kan verka som om kontakten är fullt insatt...

:laserbok:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej igen,

Jag har testat med flera olika hörlurar (mac original). Maximalt intryckta. Ena stunden fungerar det, nästa inte..

Idag fungerade det i 10 min sen slutade ena luren fungera. Trycker jag på sladden i närheten av ljudingången så börjar den spela, släpper jag slutar det. Testade med ett par identiska Mac hörlurar, samma sak hände.

Behöver man skicka in datorn?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej igen,

Jag har testat med flera olika hörlurar (mac original). Maximalt intryckta. Ena stunden fungerar det, nästa inte..

Idag fungerade det i 10 min sen slutade ena luren fungera. Trycker jag på sladden i närheten av ljudingången så börjar den spela, släpper jag slutar det. Testade med ett par identiska Mac hörlurar, samma sak hände.

Behöver man skicka in datorn?

Ja, det låter ju som om felet ligger i kontakten på datorn. Helt klart ett garantiärende.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...