Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Prenumerera på digitala Macworld - fail


swestam

Rekommendera Poster

Nu när den tryckta tidningen är nedlagd så har jag funderat på att skaffa mig en digital prenumeration. Gick in på svenska Macworlds röriga hemsida men tog väldigt lång tid innan jag hittade någon information eller länk. Fail nr 1

 

Till sist hittade jag en länk, längst ned på sidan. Klickar på länken och väljer sedan att prenumera i 12 månader till priset 399 kr. Men när jag genomför beställningen får jag information om att det kommer skickas ut en pappersfaktura om 14 dagar med min inloggningsuppgifter. Men om jag vill läsa senaste numret nu då? Och varför kan jag inte betala med kort? Fail nr 2

 

Gick in i Macworlds magasinsapp på min iPhone 6 med iOS 8.1 men den fungerar inte alls. Inga knappar är synliga och inget händer när jag försöker trycka på skärmen. Fail nr 3

 

Däremot går det att gå in i motsvarande app för iPad och nu kan jag välja att teckna en digital prenumeration, men bara för 6 månader till priset 299 kr. När jag gick in på hemsidan förut så var priset för 6 månader 199 kr. En skillnad på 100 kr! Fail nr 4

 

Min slutsats: svenska Macworld vill verkligen inte att tidigare läsare av papperstidningen skall på ett enkelt sätt kunna teckna en digital prenumeration.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett alternativ är Readly. Förvisso 99 kr/mån, vilket är dyrare än mw-prenumeration, men å andra sidan så får man tillgång till hundratals tidningar. Dock har jag inte stött på någon som gjort en lika bra produkt som svenska macworld.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...