Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem: Bygga om Extern WD My Book Till Intern disk i Mac Pro


Daniel_88

Rekommendera Poster

Tjenare!

 

Det här är mitt andra inlägg i forumet här på mac world och jag har fått mycket bra respons på mitt tidigare inlägg så jag tänkte dela med mig av mitt nya trevliga problem :)

 

Lite bakgrundsinfo:

 

Jag har sedan typ 2012 haft en Western Digital My Book 2TB Mac Edition och den har den senaste tiden krånglat lite... Den har, när jag kopplat in den i mina Macar (Mac Pro & Macbook Pro retina) sagt att "Datorn kan inte läsa den inmatade skivan" och så har jag fått alternativen "Formatera", "Ignorera" och "Mata ut" och ibland reagerar den externa disken inte alls när jag trycker på ON-knappen... Men en gång för någon vecka sedan så fick jag den att fungera precis som den skulle och då tänkte jag att nu fungerar den bra igen, så jag förde över typ 400gb viktiga filer till den...

 

Idag behövde jag dom filerna igen men disken var stendöd... Så jag öppnade upp chassit på den externa disken och stoppade in disken som en intern disk i min mac pro.

 

Problemet:

 

Datorn säger vid uppstart när den "nya" interna disken (Före detta disk i min WD My Book) att "Datorn kan inte läsa den inmatade skivan" och jag får samma alternativ om formatering, ignorera eller mata ut som tidigare.

 

Jag vet att jag har viktig data på disken som jag vill komma åt så jag vill INTE formatera disken... När jag kollar i skivverktyg så ser jag disken där men den har inga partitioner eller något...

 

Vad kan jag göra för att få disken att fungera igen utan att formatera den?

Jag har slängt själva externa hårddisk-höljet så att stoppa tillbaka disken där i kommer inte att gå...

 

Tack på förhand för era svar!

 

Med Vänliga Hälsningar

 

Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...