Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Uppstart i OS X Yosemite


JonasHellman

Rekommendera Poster

En av de första sakerna jag märkte med Yosemite var att starten till synes går väldigt mycket fortare. Efter att ha tryck på on-knappen kommer en kort stund helt svart skärm, därefter svart skärm med vit Apple-logga i centrum sedan är jag framme vid inloggningskärmen. Allt detta går fortare än hos Mavericks, MEN efter att ha knappat in lösenordet dyker en som går till max innan jag kommer åt skrivbordet. Är detta något moment som förut var före inloggningskärmen? För detta moment fanns inte alls förut och skulle vilja påstå att totalt sett tar uppstarten längre tid än förut om detta moment inkluderas.

 

Har MBP 13" late 2013 så har svårt att se att denna uppdatering skulle få den att inte hänga med i svängarna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp! Gissar på att detta är orsaken?

Fanns FileVault förut? Hade inte hört talas om det i varje fall? Är det nödvändigt att ha? För- nackdelar kort sagt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp! Gissar på att detta är orsaken?

Fanns FileVault förut? Hade inte hört talas om det i varje fall? Är det nödvändigt att ha? För- nackdelar kort sagt?

FileVault krypterar din hårddisk så den inte går att läsa för obehöriga. Endast kontolösenord räcker inte om datorn kommer i orätta händer. FileVault gör att det tar lite längre tid för datorn att starta eftersom krypteringen måste låsas upp. FileVault fanns tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FileVault krypterar din hårddisk så den inte går att läsa för obehöriga. Endast kontolösenord räcker inte om datorn kommer i orätta händer. FileVault gör att det tar lite längre tid för datorn att starta eftersom krypteringen måste låsas upp. FileVault fanns tidigare.

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...