Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iCloud drive tar HDD utrymme


frippeson

Rekommendera Poster

 

 

Jag tycke inte TS alls har missuppfattat iCloud Drive för så som man gick ut först med iCloud Drive var att det skulle vara en form av Dropboxdödare. Att en molntjänst skulle betyda att du lagrar allt på din dator ser jag inte som en speciell molntjänst i den bemärkelsen. Hur är det med media och iClodue Drive? Funkar det att lägga media där? Hur funkar delning? Kan jag dela tunga filer till andra? Detta använder jag Dropbox till och om jag har fattat allt rätt så är det inget som flyter på som det ska med iCloud Drive. Nä, någon dropboxdödare är det här inte. Vi var kanske ett gäng naiva som trodde att det verkligen var en dropboxdödare och hoppades på dessa funktioner. Men jag vill inte säga att vi har missuppfattat detta. Det kanske var lite för stora ord i början.

 

http://macworld.idg.se/2.1038/1.590219/icloud-drive--sa-anvander-du-apples-dropboxdodare

 

Macworld gick ut med det som en Dropbox dödare inte Apple.

Stor skillnad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Jag tycke inte TS alls har missuppfattat iCloud Drive för så som man gick ut först med iCloud Drive var att det skulle vara en form av Dropboxdödare.

 

 

Visst tusan har han missförstått för hade han läst på Apple´s hemsida så hade han förstått hur det fungerar.Istället för som du tro på en sensationsrubrik ala Aftonbladet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Macworld gick ut med det som en Dropbox dödare inte Apple.

Stor skillnad

 

Det var just till dem jag länkade informationen om dropboxdödaren till. Stod längst ner i mitt inlägg. Hänger man här på detta forum så läser man deras info och tror på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det var just till dem jag länkade informationen om dropboxdödaren till. Stod längst ner i mitt inlägg. Hänger man här på detta forum så läser man deras info och tror på det.

 

Nej jag läser och tror på vad Apple säger och inte en tidning som lever på reklam

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Visst tusan har han missförstått för hade han läst på Apple´s hemsida så hade han förstått hur det fungerar.Istället för som du tro på en sensationsrubrik ala Aftonbladet.

 

 

Jag såg Keynoten där man presenterade iClode Drive och jag fick i alla fall uppfattningen om detta var det nya "Dropbox" för oss macanvändare. Men det är min subjektiva tolkning och som du tydligt och ordentligt har berättat så har vi som trodde detta missuppfattat hela grejen. iCloud Drive är alltså bara en dokumentförvarare som jag kan ha roligt med inom mitt konto. Kortfattat. Dropbox är så attans simpelt.

Min fru som har noll koll på teknik fattar hur Dropbox funkar utan problem. Men jag vågar inte berätta för henne om iCloude Drive för så ologiskt som det är, och begränsat, så kommer hon aldrig att fatta poängen med det. Om det finns någon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nej jag läser och tror på vad Apple säger och inte en tidning som lever på reklam

 

Jag trodde alla tidningar levde på reklam. Naivt av mig att tro på vad de skriver. :tappahakan:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Jag såg Keynoten där man presenterade iClode Drive och jag fick i alla fall uppfattningen om detta var det nya "Dropbox" för oss macanvändare. Men det är min subjektiva tolkning och som du tydligt och ordentligt har berättat så har vi som trodde detta missuppfattat hela grejen. iCloud Drive alltså bara en dokumentförvarare som jag kan ha roligt med inom mitt konto. Kortfattat. Dropbox är så attans simpelt.

Min fru som har noll koll på teknik fattar hur Dropbox funkar utan problem. Men jag vågar inte berätta för henne om iCloude Drive för så ologiskt som det är, och begränsat, så kommer hon aldrig att fatta poängen med det. Om det finns någon.

 

Som sagt Apple har aldrig sagt att det är en Dropboxdödare utan det är något journalister har uttryckt.

 

Grundproblemet är att TS inte förstår att har han 200GB i iCloud Drive så synkas det till alla andra enheter. Precis som det gör med alla andra molntjänster. Så med andra ord TS har missförstått hur iCloud Drive fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag trodde alla tidningar levde på reklam. Naivt av mig att tro på vad de skriver. :tappahakan:

 

Ja du är väldigt naiv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enkel beskrivning hur iCloud Drive fungerar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...