Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

BankID från SEB & Mac OS X 10.10


johann strauss

Rekommendera Poster

har du laddat ner helt nya drivrutin och nytt bank id program?

 

Ja, jag laddade ner båda delarna och installerade. Först drivrutinen som (numera) kräver en omstart av systemet, sedan installerade jag om BankID-programmet också. Kollade dock inte innan om det var samma version som jag redan hade eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag laddade ner bägge men funkar i alla fall inte.. nu ser inte ens kortläsaren att jag stoppat i mitt kort... nä förkyld och feber är inte bra ihop med såna här problem, får titta på det igen när "skallen vill va med"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick dra ut läsaren och sätta i den igen för att få det att fungera, eller om det var omstarten av Firefox och BankID-programmet som hjälpte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tuttosinistro

Kan bekräfta att en ny nerladdning fungerade även här...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var i kontakt med SEB idag och dom säger att den version som nu går att ladda ner på https://install.bankid.com även ska fungera med Yosemite... Inte hunnit testa själv, men borde ju iaf va sanning om dom själva säger så...

 

- Jag menar bankfolk ljuger väl aldrig?

 

:laserbok:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara konstatera att det fungerar dåligt. Skulle prova att logga in för mitt lönebesked idag men det vägrade fungera tillsammans med kortläsaren. Tur att jag har Mobilt BankID :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja just nu ser inte ens kortläsaren att jag stoppar i kortet..

 

Ja, har fått samma fel här... funkade igår och jag fick den att hitta kortet en gång efter att jag installerat om drivrutinen och startat om datorn, men sedan hänger sig drivrutinen och kortläsaren känns inte igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

har nu gett upp om att få bank-id på kort att fungera, och kan meddela att jag tagit det stora vågade steget att ha mobilt bank id.. och det fungerar ju faktiskt, skönt nu slipper jag köra frugans windows dator för att utföra mina ärenden... bara det var värt att fixa bank id ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Hej alla vänner!

Tyvärr så fungera inte BANK ID ifrån SEB på 10.10. Enligt Banken, så kommer man att uppdatera,men det kan dröja 2-3 veckor innan allt fungera som det skall

Hej!

Tyvärr så fungerar det fortfarande inte 2014-11-19. Enligt min SEB-bank detta datum vet man ännu inte hur lång tid det kan ta.

John-Erik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Tyvärr så fungerar det fortfarande inte 2014-11-19. Enligt min SEB-bank detta datum vet man ännu inte hur lång tid det kan ta.

John-Erik

 

För mig fungerar det i alla fall 2014-11-20.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Tyvärr så fungerar det fortfarande inte 2014-11-19. Enligt min SEB-bank detta datum vet man ännu inte hur lång tid det kan ta.

John-Erik

 

Fungerar för mig - Sen en vecka tillbaka ungefär, senaste jag loggade in dvs... (14e Nov)

 

Använder ju Mobilt Bank ID mer ofta och det fungerar ju sen ett tag tillbaka...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...