Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Koppla ihop PC-MAC


tekniker

Rekommendera Poster

Kan någon ge en tydlig beskrivning i båda datorernas konfuration.

Vilket är lättast att gör med eller utan router?

 

Tacksam för svar. Det fanns ett i MacWorld för nåt år sedan men det fungerade inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har en router så är det bara att koppla in dem, du måste även dela ut mapparna på windows maskinen, om du skall koppla in dig på macen från windows maskinen så måste du starta windows delning i systeminställningar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Men om man redan har valt "Dela ut den här mappen" i Windows XP, vart skall den mappen då dyka upp under OS X? Och hur gör man sedan man delat ut mappen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

silverarrow

jag har gjort samma. Köpte en router/switch. Dela ut från Pc:n. Gick in i Mac:en. Klickade på Macintosh HD. Klickade på Netwirk (längst uppe till vänster). Sen var det klart. Bara o klicka på MS HOME osv. Sen dök iconen upp på Mac:ens skrivbord. Funkar perfekt. En router, två kablar, inställningar, tog nog 15 minuter för allt. :).

 

Systeminställningar/Fildelning där finns WIndowsdelning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
jag har gjort samma. Köpte en router/switch. Dela ut från Pc:n. Gick in i Mac:en. Klickade på Macintosh HD. Klickade på Netwirk (längst uppe till vänster). Sen var det klart. Bara o klicka på MS HOME osv. Sen dök iconen upp på Mac:ens skrivbord. Funkar perfekt. En router, två kablar, inställningar, tog nog 15 minuter för allt. :).

 

Systeminställningar/Fildelning där finns WIndowsdelning.

141376[/snapback]

 

Märkligt - Jag har gjort på precis samma sätt och jag får inte upp "pc'n" under nätverk.. Du måste ha gjort något mer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehehe... Det märks att det e semestertider :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...