Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Batteri 20 gånger livslängden och ultra snabb laddning inom två år


DIF

Rekommendera Poster

Ollie Williams

 

Man pratar alltid om livslängd när man pratar nya batterier. Men när de väl finns på marknaden sitter de i en enhet vars tillverkare har använt all extra kraft till en massa "goa grejer" som behövs för att kunna kunna visa brutalt högupplöst grafik i 7-kronors spel där man typ kastar frukt. Och man får fortfarande ladda minst en gång om dagen.

 

Så jag tror jag väntar lite innan jag jublar över forskningens framsteg på detta område... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väl talat Ollie. Då Apple verkar ha bestämt sig för att telefonanvändarna inte har några problem med att ladda varje natt påkommer antagligen ökad batteriprestanda innebära snabbare lurar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Det står att dagens batteriteknik håller tillbaka marknaden. Fan trot. Apple säljer iFånar för mer stålars än hela Microsoft säljer av allt.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står att dagens batteriteknik håller tillbaka marknaden. Fan trot. Apple säljer iFånar för mer stålars än hela Microsoft säljer av allt.....

Min iPhone 5S har alldeles utmärkt kapacitet på batteriet. Vid normal användning på dagen är det nere på 70-80% på kvällen när jag lägger telefonen på laddning. Varför det skulle finnas ett egenvärde i att *inte* lägga den på laddning förstår jag inte riktigt. Enda tillfället då jag skulle kunna ha nytta av det är vid övernattning i vildmark där det inte finns någon täckning ändå, men idag är jag bekväm nog att välja hotell före den tvåmanskondom till tält jag använde när jag var ung. Tvåmanskondomen gick till återvinning för många år sedan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...