Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

hackad hotmail, hur flyttar jag över alla meddelandena?


Jessie

Rekommendera Poster

Hej,

Hoppas någon kan hjälpa mig.

Har en hotmail som jag haft i 15 år. För 3 veckor sedan blev jag nekad access trots jag kunde mitt lösenord.

Det blir ju liksom en hel del mail på 15 år som jag gärna vill ha kvar...

Jag har mailat Microsoft flertalet gånger, fått engångskoder som inte funkar, fått instruktioner om att fylla i formulär för att bli godkänd. Jag har gjort allt exakt, kan t o m ange klockslag när jag skickade mail etc.

 

Men, de godkänner inte mig . Jag kan alltså inte logga in.

Har mailen fortfarande öppen i Mail på MacBook Air. Dock kan jag inte uppdatera eller skicka.

Dessa mappar jag har där, vill jag gärna föra över till extern hårddisk.

Det går inte att markera och dra, funkar inte. Jag kan bara markera ett meddelande i taget och flytta till mapp på skrivbordet.

Och det går inte att göra med alla mail. Vet inte varför bara funkar.

 

Hur kan jag göra?

Ska jag sitta och ta en och en , de som går att göra det med, eller finns det något annat sätt att komma åt det?

Tips på hur man kan få kontakt med vettig människa på Microsoft?

 

Sitter med en MacBook Air och drar mitt hår….

 

Tack på förhand

 

/Jessica

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte låta dem ligga kvar i Mail? Om du har TimeMachine på en extern hårddisk så är de kopierade redan till en extern hårddisk.

Om du markerar ett mejl och sedan håller ner shift-tangenten och markerar ett till och fortsätter så... fungerar inte det för att markera flera mejl?

Om du vill få ut innehållet i en brevlåda från Mail, så kan du exportera. Välj en brevlåda i Mail och högerklicka / sekundärklicka på den. Välj nu "Exportera brevlåda".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte låta dem ligga kvar i Mail? Om du har TimeMachine på en extern hårddisk så är de kopierade redan till en extern hårddisk.

 

Om du markerar ett mejl och sedan håller ner shift-tangenten och markerar ett till och fortsätter så... fungerar inte det för att markera flera mejl?

 

Om du vill få ut innehållet i en brevlåda från Mail, så kan du exportera. Välj en brevlåda i Mail och högerklicka / sekundärklicka på den. Välj nu "Exportera brevlåda".

 

Ska prova det där med Exportera Brevlåda, har inte funkat tidigare men skam den som ger sig;-) Tackar på förhand /Jess

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har problem med brevlådorna så kan du prova markera en brevlåda, och sedan Brevlåda - Bygg om.

Du kan även göra en säker start i datorn, det rensar cachefiler och annat... - håll ner skift-tangenten när du startar datorn, fortsätt hålla ner den i några sekunder, logga in i datorn, starta sedan om, och så prova igen med brevlådorna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Hoppas någon kan hjälpa mig.

Har en hotmail som jag haft i 15 år. För 3 veckor sedan blev jag nekad access trots jag kunde mitt lösenord.

Det blir ju liksom en hel del mail på 15 år som jag gärna vill ha kvar...

Jag har mailat Microsoft flertalet gånger, fått engångskoder som inte funkar, fått instruktioner om att fylla i formulär för att bli godkänd. Jag har gjort allt exakt, kan t o m ange klockslag när jag skickade mail etc.

 

Men, de godkänner inte mig . Jag kan alltså inte logga in.

Har mailen fortfarande öppen i Mail på MacBook Air. Dock kan jag inte uppdatera eller skicka.

Dessa mappar jag har där, vill jag gärna föra över till extern hårddisk.

Det går inte att markera och dra, funkar inte. Jag kan bara markera ett meddelande i taget och flytta till mapp på skrivbordet.

Och det går inte att göra med alla mail. Vet inte varför bara funkar.

 

Hur kan jag göra?

Ska jag sitta och ta en och en , de som går att göra det med, eller finns det något annat sätt att komma åt det?

Tips på hur man kan få kontakt med vettig människa på Microsoft?

 

Sitter med en MacBook Air och drar mitt hår….

 

Tack på förhand

 

/Jessica

 

Lägg in uppgifterna för det nya kontot, helst som IMAP så du kommer åt dem även från annan enhet. Sen är det bara flytta de gamla mailen till nya korgarna. Det går utmärkt att flytta flera samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...