Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Slow-mo vill inte fungera - iPhone 6


Jexyman

Rekommendera Poster

Tjena! Hade problem med kameraappen när jag plockade upp iPhonen första gången här om dagen. När jag tog en bild eller spelade in en video hängde sig hela appen. Uppdaterade till 8.0.2 utan resultat. Gjorde därefter en restore. Efter det kan jag spela in video och ta bilder. Det enda som inte fungerar är Slow-mo videos. När jag väljer att spela in slow-mo i 120 eller 240 fps så blir det bara en helt vanlig video (24/30 fps antar jag)?. Är det något basalt jag missat här? Har aktiverat "60 fps" i bildinställingarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, grävde lite på appleforumet men hittade inte länken du tipsade om. Ska prova att sätta upp som ny iPhone istället för att återskapa från säkerhetskopia. Lite tråkigt om det är backupen som är korrupt... Är nostalgisk och har 4,2 gig SMS som jag gärna vill ha kvar :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En lösning var att göra en clean install av iOS 8.

 

Verkar kunna bli problem när gamla backups från tidigare iPhonemodeller ska in i 6:an. För att behålla SMS-historik och Voicememos efter att jag satt upp den som ny iPhone använde jag iBackupBot. Nu funkar allt som det ska!

 

Råkar någon fler ut för samma sak finns räddningen via länken nedan:

 

http://www.idownloadblog.com/2014/03/06/how-to-back-up-restore-sms-messages/#step-1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag startade upp min nya 6a med en kopia från min gamla 5a, provfilmade och allt fungerar ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag startade upp min nya 6a med en kopia från min gamla 5a, provfilmade och allt fungerar ?

Gött att höra! Min kopia hade vandrat från 3GS --> 4 --> 4S --> 5 --> 6 så jag antar att det blivit snett någonstans i någon fil på vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...