Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skärmdubblera endast video/stream till TV


macwaden

Rekommendera Poster

Jag kopplar ofta datorn till tvn via HDMI-kabel och använder "skärmdubblering". Men jag skulle vilja använda datorn medan jag spelar upp en film via datorn eller när jag streamar Cmore via Chrome. Vet att det finns appar som Airparrot och Beamer som verkar kunna lösa detta men då verkar man behöva Apple TV, vilket jag inte har. Finns det något alternativ/lösning för mig som kopplar datorn till tvn via HDMI-kabel?

 

Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, funkar fint. Har dock en liten följdfråga. När jag kör med Chrome i tvns del av det utökade skrivbordet så kan jag inte få bort den övre menyraden. Normalt när man kör Cmore eller Viaplay i Chrome på datorn så försvinner menyraden när man klickar upp streamen i helskärmsläge. Om jag istället lägger hela Chrome i helskärmsläge eller presentationsläge försvinner själva menyn, men då visas en liten del av skrivbordet på det utrymmet längst upp på skärmen som tidigare upptogs av menyraden. Är detta något specifikt för Chrome eller finns det någon inställning för det också? Problemet existerar nämligen inte när jag kör film via VLC.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder inte Chrome så det låter jag någon annan svara på :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...