Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Er orderstatus hos Comviq?


ahnstroem

Rekommendera Poster

 

 

Tror att vi som beställt Space Grey modellen 64 GB kommer att få vänta ytterligare ett tag. :(Så är det nog tyvärr, men känns soma tt jag borde få vid nästa leverans då thomas7 fick sin som beställde sen eftermiddag dagen före mig.

 

Har skärmskydd och apples svarta läderfodral som väntat hemma i 7 veckor nu!

Jo där kan jag hålla med dig till hundra procent.. Såg även på Flashback där någon som beställt 64 GB Silver, den 28/9 hade fått sin igår. Så Vi får bara hålla tummarna att de svarta lurarna ankommer snart :)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 149
  • Created
  • Senaste svar

mm, jag såg det också imorse.

Känns nära nu. Tele2 anger 2-3 veckor leverans av 64Gb Space Grey om man beställer nu så känns som att det borde börja lossna lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har Comviq lagt ut preliminära tider för de olika modellerna, färgerna och minnestorlekarna på sin sida:

 

https://www.comviq.se/kundservice/artikel?article=454718

 

Jag som beställde morgonen den 21/9 står det inget datum, men för de som beställt 23-25 september beräknas leverans ske vecka 47, alltså nästa vecka!

Vilket borde betyda att jag borde få denna vecka, senast nästa vecka om tiderna stämmer!

 

In på chatten och höra nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som lyckas få sitt kollinummer eller något från comviq? jag vill inte att min telefon ska vara framme på fredag men behöva vänta till måndag på pappersavin!! någon ???


Hej alla glada!

 

Jag fick precis sms att min nummer ska flyttas och på min status på comviq står nu " Varan är skickad till dig, leveransen sker vanligtvis inom 2-3 dagar" :D

 

Min order:

 

Iphone 6 64gb Silver

28/9-14 mecenat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dumma de är på kundservice!

Vanliga svaret man får:

 

"Vi förstår att du är trött på att vänta! Tyvärr har leveranstiderna för nya iPhone 6 förlängts så därför kan du behöva vänta ett tag till. Håll ut, vi skickar din iPhone så fort vi kan!"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollinummer lämnar dom inte ut pga säkerhet har jag hört. Så du får nog snällt vänta på pappersavin... Jag fick min en dag efter att det egentligen skulle gått att hämta telefonen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har de skickat min mobil!!!

 

iPhone 6, 64Gb Space Grey, beställd morgonen den 21/9!

 

Edit: Man ska inte lyssna på kundservice, de har ingen aning! Frågade igår och då sa tjejen att den är försenad igen, och det stämde ju NADA!

Så de bara höftar med nåt utan att veta ett dugg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har de skickat min mobil!!!

 

iPhone 6, 64Gb Space Grey, beställd morgonen den 21/9!

 

Edit: Man ska inte lyssna på kundservice, de har ingen aning! Frågade igår och då sa tjejen att den är försenad igen, och det stämde ju NADA!

Så de bara höftar med nåt utan att veta ett dugg!

Gott!! Det har du väntat länge på nu :)..

Hoppas de skickar min med snart :) beställde min den 25/9 så kanske skickas den nästa vecka om man har lite tur :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gott!! Det har du väntat länge på nu :)..

Hoppas de skickar min med snart :) beställde min den 25/9 så kanske skickas den nästa vecka om man har lite tur :)

 

Evigheter känns det som, men tiden har ändå gått fort :)

 

Om deras tider på hemsidan stämmer så borde din antingen komma eller levereras vecka 47.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka har ni som fått kompensation i 2 månader gratis pratat med?

Hon i chatten vill endast ge 300kr!

 

Hotade med få prata med hennes chef eftersom hon särbehandlar mig mot många andra som redan fått mobilen så får se vad hon kommer fram till. Annars lägger jag på och provar nästa vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick även jag 2 månader fritt när jag ville ha kontaktuppgifter till chefen för att de särbehandlar mig.
Då efter en stund återkom hon och gav mig 2 månader fritt!

Så stå på bara så får ni andra också det om ni vill!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick även jag 2 månader fritt när jag ville ha kontaktuppgifter till chefen för att de särbehandlar mig.

Då efter en stund återkom hon och gav mig 2 månader fritt!

Så stå på bara så får ni andra också det om ni vill!

Hotade med att jag skulle säga upp allt kag har på comviq och sa att dem gav många av sina kunder 2 månader och att jag med skulle ha det.. Bra att du stod upp för dig. Särbehandling gillas icke!!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur lägger ni upp det när ni begär kompensation? Är det chatten ni pratar med?

 

Ni säger 2 månader fritt, är det bara abonnemangsavgiften eller även avbetalningen av telefonen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sa att de brytt mot kontraktet då de inte meddelat mig om förseningar (Det gjorde de aldrig för mig). Sen att många fått just 2 månader fritt när man läser på olika forum.

Sen hotade jag att byta operatör och det kanske inte är så lyckat att tappa en kund som man kan tjäna mer på under 24 mån.

 

Jag antar att det är hela månadsavgiften, det begärde jag och hon skrev att hon lägger in 2 fria månader.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallååå i stugan!

 

Någon Nisse som beställ mellan 23-25 september hör något från comviq om er beställning? Har den skickats än eller har något intressant sagts till er från deras chatt? :)

 

Lite nyfiken då man själv beställt den 25/9 :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kunde hämta ut mobilen redan idag!

 

Håller på att sätta upp den nu, måste ställa in den som en ny iPhone och uppdatera den innan man kan sätta upp den enligt backupen från gamla mobilen :/

Tar sin tid....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Det har gått 1 vecka utöver leveranstiden i mailet och jag har ännu inte fått telefonen. Jag startade en chatt med kundtjänst och då svarade de: "Vi kompenserar inte för förseningar som skett då vi skriver på hemsidan att det är en uppskattad leveranstid och vi aldrig garanterar ett exakt leveransdatum"

 

Har hon rätt? Isåfall, hur kommer det sig att samtliga i den här tråden fått kompensation?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har gått 1 vecka utöver leveranstiden i mailet och jag har ännu inte fått telefonen. Jag startade en chatt med kundtjänst och då svarade de: "Vi kompenserar inte för förseningar som skett då vi skriver på hemsidan att det är en uppskattad leveranstid och vi aldrig garanterar ett exakt leveransdatum"

 

Har hon rätt? Isåfall, hur kommer det sig att samtliga i den här tråden fått kompensation?

 

Jag sa att de överskridit så mycket i tid plus att de meddelade aldrig mig att den skulle försenas vilket tydligt står i ordern!

Min blev ca 1.5 månad försenad!

Sen hotade jag med att byta operatör helt och hållet också!

 

1 vecka är för lite för kompensation då det står uppskattad leveranstid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har gått 1 vecka utöver leveranstiden i mailet och jag har ännu inte fått telefonen. Jag startade en chatt med kundtjänst och då svarade de: "Vi kompenserar inte för förseningar som skett då vi skriver på hemsidan att det är en uppskattad leveranstid och vi aldrig garanterar ett exakt leveransdatum"

 

Har hon rätt? Isåfall, hur kommer det sig att samtliga i den här tråden fått kompensation?

Som mikkson säger så sa jag att jag ville byta operatör om jag inte fick en kompensation för all den väntetid.. Bara att ligga i för det som kundtjänst nissen sa är inte sant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag sa att de överskridit så mycket i tid plus att de meddelade aldrig mig att den skulle försenas vilket tydligt står i ordern!

Min blev ca 1.5 månad försenad!

Sen hotade jag med att byta operatör helt och hållet också!

 

1 vecka är för lite för kompensation då det står uppskattad leveranstid.

Var står det "uppskattad leveranstid"? När man beställer och på orderbekräftelsen står det iallafall "Skickas till dig inom 3-4 veckor" respektive "Din order är nu på väg och levereras inom 3-4 veckor"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som mikkson säger så sa jag att jag ville byta operatör om jag inte fick en kompensation för all den väntetid.. Bara att ligga i för det som kundtjänst nissen sa är inte sant.

Tack för svaret! Får väl tjata lite till och dessutom hoppas att det är en annan person som svarar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Hej,

Nu väcker jag en död tråd här.

 

Har fått delad information av comviq och undrar därför om någon annan fått något liknande/vad ni tror är korrekt.

 

 

I bekräftelse mailet står det att telefonen levereras inom 2-3 veckor. Men när jag loggar in på mina sidor står det;

 

Ordernummer: ...

Status: Skapad
Leveransdatum: 2015-01-01
Belopp: 5995 kr
Känns ju lite orimligt att telefonen skulle levereras på en röd dag?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där datumet stämde inte alls för mig. De sa att det gällde när simkortet skulle aktiveras.

Nu verkar tillgången på telefonen vara mycket bättre så 2-3 veckor stämmer säkert ganska bra idag när man beställer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där datumet stämde inte alls för mig. De sa att det gällde när simkortet skulle aktiveras.

Nu verkar tillgången på telefonen vara mycket bättre så 2-3 veckor stämmer säkert ganska bra idag när man beställer.

 

Jaha okej, tack för svaret :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställd en iphone 6 spacegray 16GB för 3 veckor sen och dem sa att den skulle ta upp till 3 veckor. Och på mina ordrar på mitt konto står det leveranstid är : 2015 -01/21. Inte lite sen eller hur haha?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...