Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Er orderstatus hos Comviq?


ahnstroem

Rekommendera Poster

Jag väntar nog, kommer inte byta operatör och de andra verkar inte kunna leverera snabbare ändå. Det är i så fall direkt från apple, men de har ju upp till 10 arbetsdagar och då kanske den hinner komma från Comviq :P

 

Men är sjukt missnöjd med kundservice som bara säger att vänta på AVI eller som nu hänvisar till fetas frågor & svar på deras hemsida och det står inget vettigt där om iPhone 6 leveranser.

 

 

Kollade med Comviq supporten idag. De vet inte när de får nästa leverans, kan inte uppskatta leveranstid eller ens våga sig på en gissning. Däremot tog jag reda på att ångerrätten (14 dagar) aktiveras från det datum som du får din telefon levererad. Jag funderar starkt på att nyttja den och välja en annan leverantör

 

Fick ett sms idag där det stod att mitt nya simkort aktiveras nästa fredag. Så jag antar att det är då jag får min mobil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 149
  • Created
  • Senaste svar

 

 

 

Fick ett sms idag där det stod att mitt nya simkort aktiveras nästa fredag. Så jag antar att det är då jag får min mobil.

Nice!

 

Så är det säkert!

Hörde igår med de och de sa att simkortet skickas tsm med telefonen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som har fått kompensation från Comviq? Jag pratade med kundtjänst för några dagar sedan då erbjöd tjejen i luren bara 1 månadsavgift som kompensation. Har dock vänner som har fått 2 månader + 50 kr billigare varje månad. Skulle gärna vilja veta hur mycket som är skäligt.. Beställde min telefon 19/9 och de har inte ens skickat ut ett mail om att den är försenad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som har fått kompensation från Comviq? Jag pratade med kundtjänst för några dagar sedan då erbjöd tjejen i luren bara 1 månadsavgift som kompensation. Har dock vänner som har fått 2 månader + 50 kr billigare varje månad. Skulle gärna vilja veta hur mycket som är skäligt.. Beställde min telefon 19/9 och de har inte ens skickat ut ett mail om att den är försenad.

Väntar på min som beställdes 21 sep.

De säger att man ska höra av sig tillbaka när man fått telefonen.

Bra att få veta vad andra fått :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senaste från webshop är att min modell kommer i lager inom 4-5 veckor :/

Kan nog ge den i julklapp till mig själv snart :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så förbannat nöjd att jag för två veckor sen dissade Comviq, behöll Telenor, hämtade ut en 6:a på MediaMarkt! Så jäkla nöjd med telefonen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick min mobil idag!

Det gick fort :) Grattis!

Får själv fortsätta lida :(

Bara glömma bort mobilen så blir man glad när den väl kommer :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gick fort :) Grattis!

Får själv fortsätta lida :(

Bara glömma bort mobilen så blir man glad när den väl kommer :)

När du får sms om byte av simkort så antar jag att du får mobilen dagen efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som börjat få era mobiler, när beställde ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som börjat få era mobiler, när beställde ni?

Har Comviq börjat leverera mobiler nu eller? :P

 

Beställde 21/9 på morgonen, men inte hört något ännu :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som börjat få era mobiler, när beställde ni?

19/9 02:00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som börjat få era mobiler, när beställde ni?

Jag beställde min iphone 6 64GB space grey den 25/9 och inte fått nån syn i vädret alls på vad som händer med min order. Det ända kag vet är att den är skapad..

 

Har dem börjat skicka ut några eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lade ordern den 2014-09-20 16.46 (iPhone 6 64GB, silver).

Enligt orderbekräftelsen så skulle leveranstiden vara 3-4 veckor.

Jag vet också att det under en kort period stod beräknad leverans den 2014-10-05 (på min order på Mitt konto hos Comviq).

Numer står det bara att ordern är skapad.

 

"Så snart som möjligt" var beskedet från Comviq, när jag tog kontakt med dem...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde en iPhone 6 64 gb silver och la ordern 2014-09-19 10:56..

 

Pratade med webbshoppen i slutet på förra veckan och då sa han jag pratade med att jag stod långt fram i kön. Men jag har tappat hoppet för comviq helt och har ställt in mig på att det kommer ta åtminstone ett par veckor till..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan de se var i kön man står?

Aldrig fått reda på sånt de gånger jag hört med de. Senaste förra veckan var inom 4-5 veckor!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan de se var i kön man står?

Aldrig fått reda på sånt de gånger jag hört med de. Senaste förra veckan var inom 4-5 veckor!

Tror inte det, aldrig hört något om köplatser iaf. Frågade i chatten en gång och då fick jag som svar att de skickar ut telefonerna så fort som möjligt bara.

När han i webbshoppen sa att jag stod långt fram i kön så höftade han säkert till bara, med tanke på vilken tid jag beställde telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde 19/9. En 64 gb i färgen grå.

Utan att jag fått något besked om att orden levererats eller liknande ankom den till mitt ombud i fredags (24/10). Eftersom Comviq inte behagat att fylla i vare sig mitt telefonnummer eller e-post fick jag dock ingen avi förrän igår (27/10).

 

Sedan tidigare har jag ett Comviqabonnemang och jag fick med ett nytt nano-sim till den nya telefonen. Dessvärre står det ingenting om hur jag ska aktivera detta kort och när man läser på deras hemsida ska det finns en funktion på "Mina sidor". När jag är inloggad står det dock att jag inte har några simkort att aktivera.

Det är ca 100 personer före mig i chatten.

 

Börjar bli ganska trött på hur Comviq har hanterat den här soppan.

Är det någon som har fått sin telefon och begärt kompensation?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde 19/9 12:39, iPhone 6 silver 64GB....

 

Inget besked, inget SMS, ingen leverans.

 

Telefon denna vecka?

 

Liten chans

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får väl se om det händer nåt nu de närmaste veckorna då telenor bl.a. anger att om man beställde under första helgen gråa 64 Gb att man borde få den veckorna 45-46

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Jag kan se att din beställning just nu hanteras hos webbutiken och har inte skickats ut riktigt ännu på grund av att vi fått in ett begränsat antal telefoner vid första leveransen iPhone 6.

Nästa leverans är beräknad att inkomma i veckan senast nästa vecka och din telefon kommer att skickas ut i och med detta."

Fick jag som svar idag, får väl hoppas man får sin telefon snart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Jag kan se att din beställning just nu hanteras hos webbutiken och har inte skickats ut riktigt ännu på grund av att vi fått in ett begränsat antal telefoner vid första leveransen iPhone 6.

 

Nästa leverans är beräknad att inkomma i veckan senast nästa vecka och din telefon kommer att skickas ut i och med detta."

Fick jag som svar idag, får väl hoppas man får sin telefon snart!

Måste fråga jag med på måndag!

Vilka frågade du: Webbutiken eller Comviqs chatt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Jag kan se att din beställning just nu hanteras hos webbutiken och har inte skickats ut riktigt ännu på grund av att vi fått in ett begränsat antal telefoner vid första leveransen iPhone 6.

 

Nästa leverans är beräknad att inkomma i veckan senast nästa vecka och din telefon kommer att skickas ut i och med detta."

Fick jag som svar idag, får väl hoppas man får sin telefon snart!

När och vad beställde du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...