Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Er orderstatus hos Comviq?


ahnstroem

Rekommendera Poster

Still waiting..

 

iPhone 6, 64gb

Beställd kl 10:56, 19 September

Status : Skapad

 

Pratade med webbutiken igår, skulle tydligen ta ytterligare ca 2 veckor..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 149
  • Created
  • Senaste svar

Still waiting..

 

iPhone 6, 64gb

Beställd kl 10:56, 19 September

Status : Skapad

 

Pratade med webbutiken igår, skulle tydligen ta ytterligare ca 2 veckor..

Känns som att att de sjkuter på det framåt lite, när jag hörde med de förra veckan sa de 1-2 veckor...

Tror mer på telenors tider för en 6a 64Gb SP som är vecka 45-46

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror också på Telenors tider. Vad jag förstått det som så är det en nationell kö och då borde ju deras tider stämma även för oss med Comviq.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr så är det väl så att vi får gå efter Telenors datum..

Får hoppas att man får en skön ersättning bara!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snackade med supporten idag via chatt. Inga svar, ingen tidsuppskattning, ingen info...ingenting.

Man börjar förstå vad man betalar för. Billiga priser = billig service.

Så det är väl bara att stå sitt kast och sätta på dumstruten.

När och om man får se telefonen tänker jag kräva att abonnemangstiden ska räknas från beställningsdatum och inte leveransdatum, som kompensation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De vågar inte avslöja datum för att tappa kunder!

Fick samma brud på chatten som i måndags och blev riktigt sur idag!

Avvakta är det svaret de alltid ger men hon verkade inte förstå att jag som kund inte vill höra det!

Ge mig nåt datum, spelar ingen roll om det är nästa år, ge mitt nåt datum så är det nåt i alla fall!

 

Ska också kräva kompensationen men det kan man göra först när mobilen anlänt säger de!

Sista gången jag är kund hos comviq om jag nu inte drar mig ur och köper kontant istället .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick följande mall-svar från Comviq efter chatt med deras support:

 

Vi förstår att du är trött på att vänta!
Leveranstiderna för nya iPhone 6 har förlängts och tyvärr kan vi inte säga exakt när nästa leverans kommer.
Vi gör allt vi kan för att skynda på processen och lovar att skicka ut mobilerna så fort vi kan i tur och ordning.

Håll ut, din iPhone kommer snart!
För frågor ber vi dig kontakta kundservice på comviq.se.

Hälsningar Comviq ​
..

 

Mitt svar:

 

Bäste Kundansvarig

Ni missförstår mig när ni drar slutsatsen att jag inte har tålamod att vänta på min beställda telefon. Min invändning eller mitt klagomål, kalla det vad ni vill gäller något helt annat.
Jag har i över 10 år arbetat med service, direkt kontakt med kunder. Allt ifrån helpdesk till konsult ute i fält. Under dessa år har jag lärt mig en sak. Information är A och O.
När en kund upplever ett problem och kontaktar ett kundcenter så gör den detta för att få hjälp. Antingen handgripligen eller via information. Att i det läget inte hålla kunden informerad och uppdaterad är det största misstaget man kan göra.
En kund som inte får någon återkoppling eller information vid påringning blir en missnöjd kund.
Så låt oss ta detta fall som ett exempel:
Jag undrar som kund när min telefon blir levererad.
(Mitt behov i detta läge är mest troligt att få en uppdaterad status på det ursprungliga beskedet ,vars tidsram överskridits. En uppskattning, inte ett exakt datum.)
Svaret jag får är :
Vi vet inte
(Att ni inte vet stämmer nog, men att informera kunden om detta är ett misstag. Det uppfyller inte det behov som efterfrågas. Kunden har precis kontaktat er för att denne själv inte vet och inte hört något på flera veckor)
När jag då påpekar mitt missnöje med detta svar i er enkät, som ni har för att kunna förbättra er service får jag svaret:
"Leveranstiderna för nya iPhone 6 har förlängts och tyvärr kan vi inte säga exakt när nästa leverans kommer"
(Jag som kund hade nog önskat denna information tidigare. Dessutom är jag inte intresserad av ett exakt datum, en uppskattning räcker gott och väl)
Hur hade det kunnas hanterats bättre?
1) I bästa fall hade kunden tidigt blivit informerad om att leveransen blivit ytterligare försenad, innan denne själv sökte kontakt med kundcenter. Regelbunden återkoppling till kund är tecken på god service.
2) Kunden hade mest troligt nöjt sig med en uppskattad tid, säg 3-4 veckor. Om telefonen kommer tidigare än detta datum blir kunden väldigt nöjd, alternativt informeras kunden strax innan deadline att leveransen dröjer ytterligare. Kunden blir i det sistnämnda exemplet lite besviken, men nöjd att den fått återkoppling och god service. En sådan kund kan vänta längre, bara den vet varför.
3) Det vore konstigt om ni i eran organisation inte har uppskattade leveranstider. Då detta gäller förbeställningar har ni en god uppfattning om beställd volym. Då jag har jobbat med Apple, vet jag att de aldrig ger någon leveransinformation till sina underleverantörer. Men med detta sagt vet jag att om man jobbat med Apples produkter skapar man sig en väldigt bra uppskattningsförmåga gällande leveranstider vid nya produktsläpp. Dessutom är många av era konkurrenter öppna med sina leveransuppskattningar direkt till kund. Ner till detaljnivå i vissa fall på produktnivå gällande iPhone 6. Om de kan göra en kvalificerad gissning, borde ni kunna göra det med.
Vad jag försöker säga till er är. Informera kunden kontinuerligt, detta kommer minska trycket på er kundservice som kan koncentrera sig på de som har verkliga problem. Om ni inte vet, dra till med en kvalificerad uppskattning. Detta gör inget om gissningen slår väl ut och slår inte bakut om den misslyckas. Bara man informerar kunden om de nya förutsättningarna inom utsatt tid.
tack för ni orkade läsa och jag hoppas att ni tar till er vad jag försöker säga till er.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tröttnade på att vänta och beställde genom Halebop istället. Tog inte ens en timme från lagd beställning tills den var skickad.

 

/T

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Fick följande mall-svar från Comviq efter chatt med deras support:

 

Vi förstår att du är trött på att vänta!

Leveranstiderna för nya iPhone 6 har förlängts och tyvärr kan vi inte säga exakt när nästa leverans kommer.

Vi gör allt vi kan för att skynda på processen och lovar att skicka ut mobilerna så fort vi kan i tur och ordning.

 

Håll ut, din iPhone kommer snart!

För frågor ber vi dig kontakta kundservice på comviq.se.

 

Hälsningar Comviq ​

..

 

Mitt svar:

 

Bäste Kundansvarig

Ni missförstår mig när ni drar slutsatsen att jag inte har tålamod att vänta på min beställda telefon. Min invändning eller mitt klagomål, kalla det vad ni vill gäller något helt annat.
Jag har i över 10 år arbetat med service, direkt kontakt med kunder. Allt ifrån helpdesk till konsult ute i fält. Under dessa år har jag lärt mig en sak. Information är A och O.
När en kund upplever ett problem och kontaktar ett kundcenter så gör den detta för att få hjälp. Antingen handgripligen eller via information. Att i det läget inte hålla kunden informerad och uppdaterad är det största misstaget man kan göra.
En kund som inte får någon återkoppling eller information vid påringning blir en missnöjd kund.
Så låt oss ta detta fall som ett exempel:
Jag undrar som kund när min telefon blir levererad.
(Mitt behov i detta läge är mest troligt att få en uppdaterad status på det ursprungliga beskedet ,vars tidsram överskridits. En uppskattning, inte ett exakt datum.)
Svaret jag får är :
Vi vet inte
(Att ni inte vet stämmer nog, men att informera kunden om detta är ett misstag. Det uppfyller inte det behov som efterfrågas. Kunden har precis kontaktat er för att denne själv inte vet och inte hört något på flera veckor)
När jag då påpekar mitt missnöje med detta svar i er enkät, som ni har för att kunna förbättra er service får jag svaret:
"Leveranstiderna för nya iPhone 6 har förlängts och tyvärr kan vi inte säga exakt när nästa leverans kommer"
(Jag som kund hade nog önskat denna information tidigare. Dessutom är jag inte intresserad av ett exakt datum, en uppskattning räcker gott och väl)
Hur hade det kunnas hanterats bättre?
1) I bästa fall hade kunden tidigt blivit informerad om att leveransen blivit ytterligare försenad, innan denne själv sökte kontakt med kundcenter. Regelbunden återkoppling till kund är tecken på god service.
2) Kunden hade mest troligt nöjt sig med en uppskattad tid, säg 3-4 veckor. Om telefonen kommer tidigare än detta datum blir kunden väldigt nöjd, alternativt informeras kunden strax innan deadline att leveransen dröjer ytterligare. Kunden blir i det sistnämnda exemplet lite besviken, men nöjd att den fått återkoppling och god service. En sådan kund kan vänta längre, bara den vet varför.
3) Det vore konstigt om ni i eran organisation inte har uppskattade leveranstider. Då detta gäller förbeställningar har ni en god uppfattning om beställd volym. Då jag har jobbat med Apple, vet jag att de aldrig ger någon leveransinformation till sina underleverantörer. Men med detta sagt vet jag att om man jobbat med Apples produkter skapar man sig en väldigt bra uppskattningsförmåga gällande leveranstider vid nya produktsläpp. Dessutom är många av era konkurrenter öppna med sina leveransuppskattningar direkt till kund. Ner till detaljnivå i vissa fall på produktnivå gällande iPhone 6. Om de kan göra en kvalificerad gissning, borde ni kunna göra det med.
Vad jag försöker säga till er är. Informera kunden kontinuerligt, detta kommer minska trycket på er kundservice som kan koncentrera sig på de som har verkliga problem. Om ni inte vet, dra till med en kvalificerad uppskattning. Detta gör inget om gissningen slår väl ut och slår inte bakut om den misslyckas. Bara man informerar kunden om de nya förutsättningarna inom utsatt tid.
tack för ni orkade läsa och jag hoppas att ni tar till er vad jag försöker säga till er.

 

 

Håller med dig till 100%, det krävs inte mycket för att man som kund ändå kan hålla ut längre och vara nöjd!

Ett svar oavsett om det är uppskattat så uppskattar man det som kund än ett svar som "Den väntar på att bli levererad"! Konkurrenterna kan ju i alla fall uppsatta tider coh det borde Comviq också kunna tycker man!

 

Det här bli sista gången jag använder Comviq om de inte blir bättre!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tröttnade på att vänta och beställde genom Halebop istället. Tog inte ens en timme från lagd beställning tills den var skickad.

 

/T

När och vilken modell och färg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag väntar tills veckans slut, sedan beställer jag från Tele2 istället.

La min order 29/9, ännu ingen telefon i min hand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HerreGud har ni INTE fått telefonerna ennu "" Känns ju snart dax för 6+S/ 7+ " :D "" Skämt !!!

 

Otroligt Sverige är ju inge U-Land !!!!

 

Förjävligt när man väntar på något ! :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ringde Comviq idag och kollade när jag skulle få min guldiga iPhone 6 plus (64GB) som jag beställde 29-09-2014. Dom sa att den bör vara utskickad inom de närmaste dagarna i "värsta" fall början på nästa vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ringde Comviq idag och kollade när jag skulle få min guldiga iPhone 6 plus (64GB) som jag beställde 29-09-2014. Dom sa att den bör vara utskickad inom de närmaste dagarna i "värsta" fall början på nästa vecka.

 

Hoppas de inte ljuger nu bara!

Får se om de får in 64Gb Space Grey modeller också så man kanske kan få de snart. Inne på 5e veckan nu :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hoppas de inte ljuger nu bara!

Får se om de får in 64Gb Space Grey modeller också så man kanske kan få de snart. Inne på 5e veckan nu :(

När beställde du din? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under morgonen den 21 september :P

Oj! Det var länge :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj! Det var länge :o

Jadu, att det ska ta så lång tid :/

Snart glömt bort att jag beställt en, men då lär man bli gladare den dagen en avi dimper ner :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jadu, att det ska ta så lång tid :/

Snart glömt bort att jag beställt en, men då lär man bli gladare den dagen en avi dimper ner :)

Haha, är samma sak här.. Blev frustrerad de första 2-3 veckorna, men nu har det gått så pass länge att jag glömmer bort den ibland..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Modell: iPhone 6, 64gb, Space Gray

Beställd: 19'e september 02:13

Orderbekräftelse säger: 7-9 arbetsdagar leverans

 

Still waiting. Har pratat med comviq X antal gånger, ringt Brightpoint och webbutiken 3 gånger. Ingen har någon aning om vad som händer. Borde aldrig ha bytt till Comviq...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu idag sa de bara att de väntar på leverans från apple, men de har inget datum när det sker.

Så lär ingen få telefoner just nu tolkade jag det som.

 

Skulle ha bestältl direkt från apple och betalat hela mobilen direkt istället för att "delbetala".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade med Comviq supporten idag. De vet inte när de får nästa leverans, kan inte uppskatta leveranstid eller ens våga sig på en gissning. Däremot tog jag reda på att ångerrätten (14 dagar) aktiveras från det datum som du får din telefon levererad. Jag funderar starkt på att nyttja den och välja en annan leverantör

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag väntar nog, kommer inte byta operatör och de andra verkar inte kunna leverera snabbare ändå. Det är i så fall direkt från apple, men de har ju upp till 10 arbetsdagar och då kanske den hinner komma från Comviq :P

 

Men är sjukt missnöjd med kundservice som bara säger att vänta på AVI eller som nu hänvisar till fetas frågor & svar på deras hemsida och det står inget vettigt där om iPhone 6 leveranser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...