Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Standardappar borta efter ominstallation, hur får jag tillbaka dom?


Najjan

Rekommendera Poster

Hej kan någon snäll själ hjälpa mig.

Jag köpte min Mac book pro i November förra året så den är snart ett år gammal. Har haft en del problem med den, då den varit extremt seg, stänger ner när man startat den osv. Och sen visste jag inte var jag skulle vända mig så jag kolla runt lite och folk som har haft liknande problem fick svaren att dom skulle installera om den. Så för någon månad sen installerade jag om dator och den har varit bra sen dess.

Dock märkte jag nyss att iphoto, imovie och garage band eller vad det nu heter, inte finns längre och då undrar jag hur jag får tillbaka dom. Jag menar dom kom ju med datorn jag borde ju inte behöva betala för dom? Det var ju fel på Macen så jag var ju tvungen att installera om den..

 

Tacksam för svar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

logga in i App store så ska de väl finnas där under dina köp?

sven

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

logga in i App store så ska de väl finnas där under dina köp?

sven

Tack för svar! Ska kolla upp det, jobbigt ibland när man är nybörjare på mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyttat tråden från MacBook Pro då frågeställningen inte har något med den specifika datormodellen att göra.

 

/Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyttat tråden från MacBook Pro då frågeställningen inte har något med den specifika datormodellen att göra.

 

/Moderato

Och hur gör man det då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du kör operativsystemet Maverick (OS X 10.9.4). Klicka på äpplet längst upp till vänster. Välj App store, klicka, välj köp. (det vill säga dina gjorda inköp) då ska du se dina program som du köpt, dina följde ju med datorn och är 0 kronors köp. För du har väl ingen dator med DVD-läsare och skivor som följde med köpet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det bra?

Sven

Tack så väldigt mycket för bra svar, nu har jag hittat dom igen. Dom låg precis som du sa under mina köp. Tack tack!

 

NJ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...