Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Numlock problem i OSX Mavericks


Mastersultan

Rekommendera Poster

Mastersultan

Hej!

Detta blir mitt första inlägg här på MacWorld då jag nästan är helt ny på mac!

 

Hur gör jag för att stänga av och på numlock på min mac?

Jag använder ett Logitech K120 till datorn och alla andra funktioner funkar men ej numlock. Det är konstant igång och jag undrar om jag på något sätt kan stänga av det.

Varför jag vill göra det är för att jag spelar ett spel som kräver att numlock används som piltangenter.

 

Tackar på förhand för hjälpen.

Ha de gött

/Sam

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apples tangentbord har inte numlock utan piltangenterna ligger separat mellan huvudtangenterna och räkne-delen. Går mig veterligen inte att stänga av numlock med Mac (det behövs ju inte eftersom Mac-tangentbord inte har funktionen numlock)...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mastersultan

Jag googlade lite och en löste problemet genom att avaktivera mustangenter, se dump nedan (Mavericks). Den är inte aktiverad som default, men man vet aldrig, kolla.

 

Annars är här en sajt och app som baklänges kanske löser ditt problem. Lycka till!

 

attachicon.gifmustangenter.png

Hej! Tackar för svar men tyvärr var inget av de någon lösning för mig. Nummer 5 på numpaden agerade istället som vänsterklick.

Det kanske är så att detta är omöjligt att göra på en mac?

 

/Sam

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Tackar för svar men tyvärr var inget av de någon lösning för mig. Nummer 5 på numpaden agerade istället som vänsterklick.

Det kanske är så att detta är omöjligt att göra på en mac?

 

/Sam

Snarare är det så att Windowstangentbordet, som enligt Logitech bara stöds av olika Windowsversioner, inte fullt ut fungerar med Mac OS X.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...