Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur synkar jag Hotmail kontakter till min mac book?


Fethajja

Rekommendera Poster

Hej,

 

Hur synkar jag mina hotmail kontakter till kontakter på min mac book? Alltså inte importerar utan synkar så om jag uppdaterar en kontakt antingen via iPaden eller i browsern via outlook.com så skall den även uppdateras i kontakter på min mac book.

 

På paddan funkar det bra, jag kan välja vilka grupper som skall synkas, ex. iCloud, Hotmail osv, men i kontakter på min mac book ser jag bara iCloud kontakter.

 

/MW

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ställer in kontakterna på Macen på liknande sätt som på iPad. Har du gjort det?

Under Systeminställningar - Internetkonton bör du ha din Hotmail. Klicka på det och kolla så att Kontakter är förbockat. Om du inte har Hotmail där så får du lägga till det.


Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ställer in kontakterna på Macen på liknande sätt som på iPad. Har du gjort det?

 

Under Systeminställningar - Internetkonton bör du ha din Hotmail. Klicka på det och kolla så att Kontakter är förbockat. Om du inte har Hotmail där så får du lägga till det.

 

Under Systeminställningar - Internetkonton Hotmail så finns bara e-post & anteckningar....kontakter finns inte som inställning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå in på Kontakter - Lägg till konto och skriv in dina uppgifter för CardDav servern för Hotmail där. Kontakter följer CardDav standarden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå in på Kontakter - Lägg till konto och skriv in dina uppgifter för CardDav servern för Hotmail där. Kontakter följer CardDav standarden.

 

 

OK, gäller bara hitta vad carddav servern för hotmail heter, jag får googla. tusen tack så länge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hotmail har väl flyttat över till Outlook numer och använder en variant på Exchange server? Nå, jag kan inte hjälpa dig med de uppgifterna... jag använder andra tjänster. :) Men grundprincipen för att lägga till är samma...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hotmail har väl flyttat över till Outlook numer och använder en variant på Exchange server? Nå, jag kan inte hjälpa dig med de uppgifterna... jag använder andra tjänster. :) Men grundprincipen för att lägga till är samma...

Stämmer att dom flyttat till outlook.com, har testat att lägga till "exchange" konto, men det lirar inte. På paddan så finns valet "outlook.com" när jag lägger till konto, medan på min macbook så finns det valet inte... :-( Har prövat med "annat" konto vilket jag gjorde för mailen, men hittar ingen adress för carddav server, vet inte ens om outlook.com stödjer det...får leta vidare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är en tråd som diskuterar problemet. Citat:

 

"Microsoft uses EAS (ActivSync) for IOS and Imap for OSX, ask them to use ActivSync for both and there will be no problem."

 

Således verkar problemet olösligt i dagsläget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, ja IMAP innebär ju bara mejl och anteckningar. För kontakter och kalender behövs andra synktjänster. EAS = Exchange Active Sync. Mac har inbyggt stöd för officiella standarder, Microsoft har här sin egen lösning... Men MS Outlook för Mac, alltså Microsofts egen mejlklient till Mac, den klarar EAS fullt ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...