Jump to content
Just nu i M3-nätverket

iTunes vägrar samarbeta med iPod photo

CyberPet

Recommended Posts

Okej. vet inte om ni kan hjälpa mig här.... eller var jag ska vända mig.

Har nyss skaffat en ny iPod photo (60GB) som ersättare för min gamla 2:a generationens iPod (20GB). Den gamla iPodden hade jag inställd på att lägga sig som en hårddisk på skrivbordet, men nu vill jag inte ha den funktionen längre.

När jag går in i iPod-inställningarna så är valet att kryssa ur funktionen grå, jag kan inte välja att iPod photo *inte* lägger sig på skrivbordet.

Har detta att göra med iPod photo (funktion med bilder osv) eller är det något paj i iTunes??

Mäster G

Om du kan vänta lite sa kommer en ny iTunes senare i veckan (alt i nästa vecka). Kanske är problemet fixat i version 4.8. :D

Är allt uppdaterat pa din dator? Senaste iPod-programvaran? Senaste iTunes? Senaste iPhoto?

Om du kan vänta lite sa kommer en ny iTunes senare i veckan (alt i nästa vecka). Kanske är problemet fixat i version 4.8.  :D

Är allt uppdaterat pa din dator? Senaste iPod-programvaran? Senaste iTunes? Senaste iPhoto?

133000[/snapback]

Om det nu kommer en ny iTunes... jag tappade modet litet när rykten om att iTMS skulle komma nästa vecka i samband med släppet av Tiger.

Men ja, allt är up-to-date med både iTunes och iPod. iPhoto har jag inte senaste, men jag har inte använt funktionen ännu för detta. Jag vill bara inte att "podden" ska monteras på skrivbordet och det gör man väl i iTunes?

Och min shuffle kommer inte upp i iTunes i Tiger, men det fungerar i Panther.

Inte heller det där extra knappfältet för shuffeln kommer upp i iTunes.

(Det är samma version av iTunes jag talar om,, 4.7.1)

Mäster G
Om det nu kommer en ny iTunes... jag tappade modet litet när rykten om att iTMS skulle komma nästa vecka i samband med släppet av Tiger.

Men ja, allt är up-to-date med både iTunes och iPod. iPhoto har jag inte senaste, men jag har inte använt funktionen ännu för detta. Jag vill bara inte att "podden" ska monteras på skrivbordet och det gör man väl i iTunes?

133107[/snapback]

Jag undrar ända om inte iPhoto har nagot med detta att göra. Har du kollat pa Apple support sidor? Ang iTunes sa hoppas man ju alltid. Kanske kommer iTMS samtidigt.

Jag har postat en fråga på deras diskussionsforum men inte fått svar alls. :(

Mäster G

Hmm. Och du har testat att stänga av autosynk? Och alla de senaste uppdateringarna är gjorda?

Kan det hjälpa om du raderar och formaterar om iPoden? Da kommer ju all info att aterställas och du ska ställa in allt igen.

Hahahaha... detta är nästan löjligt pinsamt!!

Jag har fått det att funka. Knappen för att använda som hårddisk blir grå när man anger att man vill uppdatera sina filer manuellt istället för att iTunes automatiskt ska uppdatera mellan iPod och iTunes. Så ställer man in på automatik kan man ange om man vill att iPodden ska monteras på skrivbordet eller inte.

Rätt dumt egentligen, för bara för att jag vill uppdatera min iPod manuellt (därför att jag har mer låtar i iTunes än vad jag vill ha i min iPod för att få plats med fler bilder) kan jag inte sätta på/stänga av funktionen att montera iPodden på skrivbordet.

Så mitt problem är löst.... nu försöker vi hitta en lösning på ackiboas problem.

Mäster G
Och min shuffle kommer inte upp i iTunes i Tiger, men det fungerar i Panther. Inte heller det där extra knappfältet för shuffeln kommer upp i iTunes. (Det är samma version av iTunes jag talar om,, 4.7.1)

Jag börjar om. I nästa vecka (eller sa) kommer iTunes 4.8 ... :P:D

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...