Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med iMessage. iPhone 6 med iOS 8


martin991

Rekommendera Poster

Min fru har problem med sin iPhone. Den laddar inte ned bilder eller annat innehåll i meddelande-appen.

 

När jag skickar en bild till henne så syns den som notis och en kort stund när man går in i meddelande-appen. Kanske 2 sekunder. Sen ser det ut som på bifogad bild. Inget mer händer. Jag har testat både över 3/4G och Wifi. När jag skickar min platsinfo till henne så blir det bara en grå bakgrund med en pin på. Man kan inte trycka på den och komma in i kartor-appen som man kan när hon skickar till mig.

På bilden så ser ni även två ?. Det är platsinfo som jag skickat till henne. Det ändrades till frågetecken efter jag gjorde en omstart av telefonen.

 

Är det någon som har någon ide?

 

Med vänlig hälsning, Martin

 

post-53929-0-82573400-1412267077_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God morgon!

Det löste sig genom att nollställa nätverksinställningarna. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade samma problem och var tvungen att nollställa. Jag har opperatören tre, har vi samma operatör? Tänkte om det var ett problem hos dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade samma problem och var tvungen att nollställa. Jag har opperatören tre, har vi samma operatör? Tänkte om det var ett problem hos dem?

Du ska rensa nätverksinställningarna.

Inställningar - Allmänt - Nollställ - Nollställ nätverk.

Ja, det gäller operatören Tre här också men vi hade samma problem på wi-fi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp funkar bra nu. Jag hade också problem via wifi, men har hallon som opperatör där.

Skönt att det var lätt att fixa men jag undrar hur många som är drabbade. Man blir ju lagom förvirrad när det händer :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...