Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nya Macworld.se - Bra eller dåligt?


sharkbait

Rekommendera Poster

Jag ogillar den nya layouten. Har nästan helt slutat besöka sidan. Det som stör mig nästan värst är menyraden från M3.

Går den att ta bort?

 

post-19142-0-62697300-1415979996_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • Svars 65
  • Created
  • Senaste svar

Tack och hej, Macworld.se

Nu ger jag upp och slutar besöka denna webbplats. Jag har besökt och följt macworld.se under snart åtta år och har många inlägg på forumet.

Den nya layouten kan jag helt enkelt inte med

1. Rörigt. Det går knappt att skilja annonser från artiklar. Rubriken går in i artikelbildens yta på ett töntigt sätt. Svårt för ögat att följa

2. Menyn från M3 som inte går att få bort gör mig galen. Är inte intresserad och den stjäl utrymme, särskilt på iPad

3. Det går inte att ZOOMA på iPad! Har det brunnit för teknikerna? En stor vits med iPad är att jag fritt ska kunna zooma, vrida o scrolla som jag själv vill.

Gör om, gör rätt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3. Det går inte att ZOOMA på iPad! Har det brunnit för teknikerna? En stor vits med iPad är att jag fritt ska kunna zooma, vrida o scrolla som jag själv vill.

Gör om, gör rätt!

 

Detta är så j*a superidiotiskt och något som ofta inträffar när utvecklarna anpassar sidan till tablets. "Man ska inte kunna zooma för det ska inte gå" – Vem f*n kom på det?? Hade den personen en grav skada i huvudet eller var hon bara helt totalt blåst??

 

Många sidor har denna funktion som sagt, och det är totalt j*a urbota idiotiskt!! (det kanske framgick?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du lägger till ##[id=nwMenu] i AdBlock så försvinner menyn.

Hittar jag AdBlock i iställningar eller är det en app för iPad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittar jag AdBlock i iställningar eller är det en app för iPad?

Nej, det finns nog ingen sån app till iOS. För vanliga webläsare i OS X finns x antal olika lösningar man kan göra så det blir “ren och fint”.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara för jämförelsens skull.... Jag kollar ofta både Teknikens värld och Vi bilägare på nätet och nyligen har båda gjort om sina sidor ungefär samtidigt som MW. Men åt ett helt annat håll.... det är tragikomiskt att jämföra. Hur #€%&//&%€##€%& kan man göra som MW och samtidigt vara en datorsite!?!?!?

post-363-0-48396300-1419411608_thumb.jpg

post-363-0-96688800-1419411613_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte låta bli att posta en klassiker som illusterar.....

post-363-0-72796400-1419411835_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte låta bli att posta en klassiker som illusterar.....

 

post-363-0-72796400-1419411835_thumb.png

Här är filmen som de bilderna är tagna från: :D

 

 

Tyvärr med annan musik än den i originalet. Verkar vara nån copyrightgrejj de råkat ut för. Tur man har originalet på datorn (2006).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tragiska är att dom styrande på MW bryr sig inte ett skit om vad vi tycker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tragiska är att dom styrande på MW bryr sig inte ett skit om vad vi tycker.

Eller så har M3 kulorna i nötknäpparen...... :hihihi:;) ...jul på dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Nu var nåt drygt år sen som jag lämnade Macworld.se till förmån för 99mac.se. Jag tänkte att jag skulle kika tillbaka här för att se om det blivit bättre. Tyvärr ser det lika uselt ut.

 

Det är synd, för innehållet är bra. Men vad gör det, när det är omöjligt att läsa innehållet. Design är viktigt.

 

Jag ville bara säga det. IDG och Macworld.se har nog jordens fulaste nyhetssida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
kjellsvensson

Jaha, nu har man tydligen "uppdaterat" Macworld.se.

 

 

 

Kortfattat är det bra eller anus?

 

 

 

Själv tycker jag att det är väldigt rörigt. Allt smälter samman. Små rutor till höger och vänster. Helt plötsligt är det en annons eller är det artikel.

 

Sedan funderar jag på om jag är hos M3 eller är jag hos Macworld.se.

 

Hittar inte en flik/knapp för Macworld forum. *Där kom forum-knappen fram.

 

 

Enligt min mening så har det inte blivit en uppgradering med denna design.

Jag håller verkligen med, rörigt som tusan och supersegt att ladda sidorna! Om man roar sig med att räkna annonser så är det ungefär 20 på varje sida (!!), långt fler än alla andra Mac-sidor som jag frekvent besöker. Är dessa anledningen till att sidan laddar så förbaskat långsamt?

 

Vore kul att höra ansvarig på IDG:s kommentar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...