Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

boniac

Rekommendera Poster

Hej Macworld!

Två snabba frågor:

1. När jag skickar iMessage-meddelanden till mig själv (från min MacbookPro till min iPhone) så får jag alltid två meddelanden från två olika mottagare. Mottagarna är alltid de samma. Vad skall jag göra för att bara mottaga ett meddelande?

Se bilden: http://forumbilder.se/DE2MM/img-0111

 


2. Är det enda sättet att få in mina gamla meddelanden från min iPhone 4S till min nya iPhone 6 genom att ta en backup på den gamla och återställa den på den nya?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Det som skickas från en enhet med iMessage dyker också upp på andra enheter som är kopplade till samma Apple ID, och det gäller även om du skickar till andra mottagare än dig själv. Jag vet inget sätt att stänga av det på, idén är att man ska kunna följa konversationer och därför ha samma meddelanden på flera enheter.

Det blir dubbla meddelanden för du skickar till dig själv. Dels får du ju en kopia på meddelandet du skickade iväg på dina enheter, som du får på alla meddelanden du skickar iväg, och sedan får du ju samma meddelande igen för du skickar det till dig själv. Därför blir det två stycken - det skickade meddelandet och samma meddelande som du tar emot.

 

Det är olika avsändare för du har ställt in det så, i Meddelanden på Mac kan man ställa in vad man ska skicka som - inställningen heter "påbörja konversationer från" och där kan man välja mellan telefonnr eller mejladresser. Och du kan ha en annan inställning där än i din iPhone för iMessage.

2. Ja, det är i säkerhetskopian som meddelanden sparas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...