Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kom och diskutera iPhone 6 plus! Torsdag 25 september 17:45-18:30


Anna Muller

Rekommendera Poster

Sådärja. Sitter med min Plus i handen och fånler. Undrar ni något? Shoot! Ska försöka svara på allt jag kan.

post-13278-0-98440300-1411659073_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju bra underligt att Apple envisas med att meddela när man ska dra igång en ny lur att man ska sätta in ett sim-kort utan pinkod … för det fungerar ju alldeles utmärkt med simkort MED pinkod …

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur FANTASTISKT är den egentligen!? Har en 5S nu och väntar på min 6 plus, hoppas på den kommer i morgon! Hur skiljer sig färgerna från förra modellerna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå!

 

På bilderna av iP 6 & Plus ser den ut som en iPod touch, första generationen, liknar med rundade hörn och tunn som bara den, stämmer det?

 

Måste lägga till en fundering, är den lika "glättig" som iP 3G, lätt att den halkar ur handen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur FANTASTISKT är den egentligen!? Har en 5S nu och väntar på min 6 plus, hoppas på den kommer i morgon! Hur skiljer sig färgerna från förra modellerna?

 

Guld ska vara mer guldfärgat än 5s:en som drar åt champagnefärgat. Med blotta ögat, sitter med en 5s guld och en 6 guld framför mig, tycker jag inte att det syns dock … Kanske i bättre dagsljus?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur känns den att hålla i? Är den jobbig och otymplig? Jag har rätt stora händer och kan tycka 5S är liiiite liten ibland :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det med "byxficka-faktorn" på iPhone 6 plus? Då tänker jag inte på bakfickan, utan fram. Hur är den att ha i fickan på ett par jeans? Att sätta sig ned, vill den liksom bända i fickan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi tar en till när jag ändå är igång. Vad tror du om att tänka att en iPHone 6 plus ersätter en iPhone 5 och en iPad mini? Har båda med mig tämligen ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå!

 

På bilderna av iP 6 & Plus ser den ut som en iPod touch, första generationen, liknar med rundade hörn och tunn som bara den, stämmer det?

 

Måste lägga till en fundering, är den lika "glättig" som iP 3G, lätt att den halkar ur handen?

 

1. Jag har ingen Touch här att jämföra med i realtid, men det är inte alls en helt dum jämförelse. Vad jag minns är känslan ungefär den samma.

 

2. Den känns väldigt halkig utan skydd! Lite otäckt faktiskt. Med skal på blir det bättre grepp. Jag har alltid haft skal för att jag är rädd att tappa lurarna, men om man inte vill ha skal så får man bannemej ta det försiktigt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte bestämt mig ännu om det blir en 6:a eller en 6+.

Det kanske inte är storleken så mycket utan mera att jag väljer en snikversion om jag tar 6:an. Det är ändå lite mer och bättre saker i 6+.

Hur känns storleken på luren från att ha haft en femma innan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur känns den att hålla i? Är den jobbig och otymplig? Jag har rätt stora händer och kan tycka 5S är liiiite liten ibland :)

 

Den är ju lätt, men stor till ytan. Enhandsgreppet där man med en lätt touchdubbeltryckning får ned översta raden till hälften, hjälper till med hanteringen. Men att göra något med en hand, som att skriva ett sms … näe jag får inte till det. Når inte bort till "a" med tummen. :(

Om du har stora händer lär det bli lättare! Jag har nog rätt normalstora "tjejhänder".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det med "byxficka-faktorn" på iPhone 6 plus? Då tänker jag inte på bakfickan, utan fram. Hur är den att ha i fickan på ett par jeans? Att sätta sig ned, vill den liksom bända i fickan?

 

Testade nu! :) Alltså på mina jeans fungerade det inte alls. När jag böjde mig fram åkte den ut, var typ bara nedersta bilringen :D som räddade den. Ska be sambon testa som har lite bättre jeans.

post-13278-0-96084700-1411662204_thumb.jpg

post-13278-0-25895400-1411662223_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du testat den mindre också?

 

Är den din? Vad jag är ute efter är om du valde den större före den mindre genom att känna, testa och jämföra eller om du bestämt dig från början?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det med "byxficka-faktorn" på iPhone 6 plus? Då tänker jag inte på bakfickan, utan fram. Hur är den att ha i fickan på ett par jeans? Att sätta sig ned, vill den liksom bända i fickan?

 

Okej, sambon har testat. Om du inte har tajta jeans går det bra. Han har lite mer baggystajl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi tar en till när jag ändå är igång. Vad tror du om att tänka att en iPHone 6 plus ersätter en iPhone 5 och en iPad mini? Har båda med mig tämligen ofta.

 

Beror på … Vad gör du på din iPad som iPhone inte räcker till för?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du testat den mindre också?

 

Är den din? Vad jag är ute efter är om du valde den större före den mindre genom att känna, testa och jämföra eller om du bestämt dig från början?

 

Jag har båda hemma, det är testexemplar från Apple. Om jag blev tvungen att välja nu, skulle jag ta den mindre. Alltså inte plus. Jag ser framför mig hur jag kommer att bli GALEN på att inte nå på skärmen med en hand. Enhandsfattningsgrejen är ju bra, men löser inte att tangentbordets vänstra delar är för långt bort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Beror på … Vad gör du på din iPad som iPhone inte räcker till för?

Läser e-SvD, artiklar, e-böcker. Och förstås, MacWorld i e-version!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte bestämt mig ännu om det blir en 6:a eller en 6+.

Det kanske inte är storleken så mycket utan mera att jag väljer en snikversion om jag tar 6:an. Det är ändå lite mer och bättre saker i 6+.

Hur känns storleken på luren från att ha haft en femma innan?

 

Storleken känns … absurd! Nu har jag fingrat på den i någon timme bara, förmodligen vänjer jag mig. Men mina fingrar lär inte bli längre och min hand inte större. Så för mig är storleken helt klart det som gör att detta inte känns som ett alternativ. Det skulle innebära att jag aldrig mer skulle hantera min iPhone med en hand. Jag ser inte att det skulle vara realistiskt. Men som sagt - mina händer är inte så stora. Sambon har ju större och testade att manövrera lite. Han når ju hela tangentbordet t.ex med enhandsfattning.

 

Jag tycker inte att 6:an känns som en snikversion … snarare att Plusen är en svullig version. Har du läst den här förresten? http://macworld.idg.se/2.1038/1.583997/ska-jag-valja-iphone-6-eller-6-plus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag har båda hemma, det är testexemplar från Apple. Om jag blev tvungen att välja nu, skulle jag ta den mindre. Alltså inte plus. Jag ser framför mig hur jag kommer att bli GALEN på att inte nå på skärmen med en hand. Enhandsfattningsgrejen är ju bra, men löser inte att tangentbordets vänstra delar är för långt bort.

 

 

Gud vad sugen jag är på att få ett litet fint paket från Apple - och ni vet den doften av en ny apple-produkt ; )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Testade nu! :) Alltså på mina jeans fungerade det inte alls. När jag böjde mig fram åkte den ut, var typ bara nedersta bilringen :D som räddade den. Ska be sambon testa som har lite bättre jeans.

Underbart! Du går alltid All In! Har nog själv litet sladdrigare jeans, som din sambo. Förvisso har jag rejäla bibringar, men det får inte bli nödvändigt att använda dem för att hålla telefonen på plats!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läser e-SvD, artiklar, e-böcker. Och förstås, MacWorld i e-version!

 

Så klart du gör (MacWorld)! :-D

Smaksak, men jag tycker nog att Plusens skärm är lite för liten för att läsa magasin och böcker på. Dock finns det ju en vinst i om man tycker att det fungerar, endast en enhet att kånka runt på…

post-13278-0-35394600-1411663318_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Underbart! Du går alltid All In! Har nog själv litet sladdrigare jeans, som din sambo. Förvisso har jag rejäla bibringar, men det får inte bli nödvändigt att använda dem för att hålla telefonen på plats!

 

Min bedömning är att med rymligare framfickor slipper du använda dig av bilringsräddningen. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Gud vad sugen jag är på att få ett litet fint paket från Apple - och ni vet den doften av en ny apple-produkt ; )

 

Hajar! Men vad fula framsidorna på kartongerna var! Ser lite "no-namigt" ut.

post-13278-0-72999100-1411663763_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...