Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Stänga av kontrollcenter när man spelar spel


ChristofferA

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

Det här det kanske skrivits om tidigare, men jag hittade inget, så jag skriver här!

 

Jag älskar kontrollcentret, och notiscentret. Det är riktigt gött att kunna dra med ett finger uppåt eller nedåt för att få tillgång till bra funktioner eller få en överblick enkelt. Men så är där vissa spel där man ska dra väldigt mycket med fingrarna från kanterna. Det blir väldigt störigt att den lilla fliken från notiscenter eller kontrollcenter dyker upp hela tiden när jag drar uppifrån eller nedifrån.

 

Ibland så lyckas jag dra ner hela fliken, men oftast dyker bara den där lilla flärpen upp som liksom undrar om jag vill dra ner alltihop. Det vill jag inte, jag vill spela spel. I alla fall just då. Och det är jättestörigt att den dyker upp och täcker just det som jag höll på att dra på i spelet.

 

Så jag undrar om det finns något sätt att stänga av detta tillfälligt, så man får spela ifred, utan att råka öppna kontrollcenter eller notiscentret?

 

MVH

Christoffer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går inte att stänga av tillfälligt men går att stänga av så man inte alls kommer åt den när man är inne i en app.

 

Inställningar - Kontrollcenter - Åtkomst inom appar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...