Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iOS 8 - Varför ringer det inte i min iPad?


KILLINSTINCT

Rekommendera Poster

Hej!

 

Hoppas på att få lite hjälp och tips!

Har en iPhone 5s och en iPad Air, som jag i torsdags uppdaterade till iOS 8.

Nu vill jag kunna ta emot samtal på min iPad från mitt mobilabonnemang på iPhone, men hur gör jag egentligen?

 

Har läst på diverse sidor som presenterat nyheterna i nya iOS uppdateringen, enligt de ska man bara behöva aktivera "Handoff" och se till att iPaden har telefonnumret inlagt, sen ska den kunna ta emot iPhonens inkommande samtal, men jag får det inte att fungera?!

 

Jag har även loggat in och ut från FaceTime och iMessage på båda enheterna enligt http://support.apple.com/kb/HT5538 men fortfarande inget samtal på iPaden!

 

Behöver man verkligen vara inloggad på FaceTime för att få det att fungera? Det har ju ingenting med mitt mobilabonnemang eller telefonnr att göra?

 

Handoff dvs återuppta appar på den andra enheten fungerar, både från iPhone till iPad och tvärtom, men inte samtal...

 

Vad krävs för att få det att fungera? Har loggat in på iCloud och har haft AirDrop och Bluetooth igång på båda enheterna.

 

Är det fler än jag som inte får detta att fungera?

Tacksam för tips och råd!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kriterierna för att det ska fungera är.

 

Båda enheterna ska ha FaceTime aktiveradt,blåtand på på bägge enheterna,på din telefon under FaceTime ska "iPhone-mobilsamtal" aktiveras.

Båda enheterna ska vara anslutna till samma Wi-Fi.

 

Då ska det fungera :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att kunna ringa och ta emot samtal med iPad så räcker det med att man är inloggad med samma iCloud-inloggning, FaceTime och iPhone-mobilsamtal (under Inställingar - FaceTime) aktiverad samt att både iPhone och iPad är anslutna till samma wifi. Behöver inte ha Bluetooth aktiverad på enheterna.

 

Testade precis, det kan ta ca 1-2 sekunder innan iPaden plockar upp inkommande samtal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att kunna ringa och ta emot samtal med iPad så räcker det med att man är inloggad med samma iCloud-inloggning, FaceTime och iPhone-mobilsamtal (under Inställingar - FaceTime) aktiverad samt att både iPhone och iPad är anslutna till samma wifi. Behöver inte ha Bluetooth aktiverad på enheterna.

 

Testade precis, det kan ta ca 1-2 sekunder innan iPaden plockar upp inkommande samtal.

 

Ja det enda man inte behöver ha på är BT men resten av det jag skrev är rätt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ja det enda man inte behöver ha på är BT men resten av det jag skrev är rätt :)

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

För mig funkar de inte me varken bt av eller på. iPhone till mac funkar men inte iPhone till iPad. iPhone till iPad funkade några gånger direkt efter installationen av iOS 8 men la av för några dagar sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...