KILLINSTINCT Postad 19 september, 2014 Share Postad 19 september, 2014 Hej! Hoppas på att få lite hjälp och tips! Har en iPhone 5s och en iPad Air, som jag i torsdags uppdaterade till iOS 8. Nu vill jag kunna ta emot samtal på min iPad från mitt mobilabonnemang på iPhone, men hur gör jag egentligen? Har läst på diverse sidor som presenterat nyheterna i nya iOS uppdateringen, enligt de ska man bara behöva aktivera "Handoff" och se till att iPaden har telefonnumret inlagt, sen ska den kunna ta emot iPhonens inkommande samtal, men jag får det inte att fungera?! Jag har även loggat in och ut från FaceTime och iMessage på båda enheterna enligt http://support.apple.com/kb/HT5538 men fortfarande inget samtal på iPaden! Behöver man verkligen vara inloggad på FaceTime för att få det att fungera? Det har ju ingenting med mitt mobilabonnemang eller telefonnr att göra? Handoff dvs återuppta appar på den andra enheten fungerar, både från iPhone till iPad och tvärtom, men inte samtal... Vad krävs för att få det att fungera? Har loggat in på iCloud och har haft AirDrop och Bluetooth igång på båda enheterna. Är det fler än jag som inte får detta att fungera? Tacksam för tips och råd! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lappen71 Postad 19 september, 2014 Share Postad 19 september, 2014 Kriterierna för att det ska fungera är. Båda enheterna ska ha FaceTime aktiveradt,blåtand på på bägge enheterna,på din telefon under FaceTime ska "iPhone-mobilsamtal" aktiveras. Båda enheterna ska vara anslutna till samma Wi-Fi. Då ska det fungera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
macki81 Postad 20 september, 2014 Share Postad 20 september, 2014 För att kunna ringa och ta emot samtal med iPad så räcker det med att man är inloggad med samma iCloud-inloggning, FaceTime och iPhone-mobilsamtal (under Inställingar - FaceTime) aktiverad samt att både iPhone och iPad är anslutna till samma wifi. Behöver inte ha Bluetooth aktiverad på enheterna. Testade precis, det kan ta ca 1-2 sekunder innan iPaden plockar upp inkommande samtal. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lappen71 Postad 20 september, 2014 Share Postad 20 september, 2014 För att kunna ringa och ta emot samtal med iPad så räcker det med att man är inloggad med samma iCloud-inloggning, FaceTime och iPhone-mobilsamtal (under Inställingar - FaceTime) aktiverad samt att både iPhone och iPad är anslutna till samma wifi. Behöver inte ha Bluetooth aktiverad på enheterna. Testade precis, det kan ta ca 1-2 sekunder innan iPaden plockar upp inkommande samtal. Ja det enda man inte behöver ha på är BT men resten av det jag skrev är rätt Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
macki81 Postad 21 september, 2014 Share Postad 21 september, 2014 Ja det enda man inte behöver ha på är BT men resten av det jag skrev är rätt Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
d_st02 Postad 18 oktober, 2014 Share Postad 18 oktober, 2014 För mig funkar de inte me varken bt av eller på. iPhone till mac funkar men inte iPhone till iPad. iPhone till iPad funkade några gånger direkt efter installationen av iOS 8 men la av för några dagar sen. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
d_st02 Postad 18 oktober, 2014 Share Postad 18 oktober, 2014 Kan tillägga att det går att ringa från iPad men inte svara. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.