Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur kommer jag åt min iCloud Drive på mina iOS 8-enheter?


arlecchino

Rekommendera Poster

Det har dykt upp en app som heter "Cloud Drive Explorer" på App store. Den är gjord av en utvecklare som heter Tarek Sakr.

Appidén är enkel: Kom åt alla dina filer i iCloud Drive precis som Dropbox-appen. Designen är precis som iCloud Drive´s filvy så det ska vara lätt att känna igen sig.

Jag har ingen aning om hur den fungerar, men jag tänker ladda ner den och testa iaf. Ni kan testa själva på egen risk. Appen är gratis.

 

https://itunes.apple.com/us/app/cloud-drive-explorer/id921748552?mt=8

 

// Jonas

Den har samma gränssnitt som Documents 5. Du ser inget av mapparna du själv lagt in i iCloud Drive utan bara mapparna för de program som stöder iCloud Drive.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att tänka på med mer som tips för den som "bara" har gratismängden storage från iCloud (5GB) är ju att dina köpta appar, böcker TV shows, din köpta musik samt inte minst din bildström inte räknas till dessa 5GB.

 

man kan ösa in rätt bra med andra ord. :bultandehjarta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den har samma gränssnitt som Documents 5. Du ser inget av mapparna du själv lagt in i iCloud Drive utan bara mapparna för de program som stöder iCloud Drive.

Jo då,, jag ser mina hemsnickrade appar i både Documents och i Cloud Drive Explorer.

Jag upptäcker att om man öppnar ett dokument från en sk. App-mapp så skapas en kopia av dokumentet varefter kopian öppnas. Smartare då att öppna dokumentet från rätt app från början. Det bevisar bara att det är dumt att ens försöka använda filbläddrare till iOS. Dom filer du lägger i hemsnickrade mappar är mest till för att andra appar ska kunna kopiera dom till sina egna mappar..

 

I Mac OS X kan du ändå använda iCloud Drive lite som en Dropbox-kopia,, men utan tillräckliga delningsalternativ.

 

Jag ska erkänna att appar som Cloud Drive Explorer och Documents förvirrade mig ett tag, men nu har jag återfått min förståelse för iCloud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar mer och mer inse att iCloud Drive saknar värde för mig. Hade hoppats att det skulle vara som Dropbox fast mycket bättre. Men nu uppfattar jag det som ett dokumentarkiv för Apples egna program, inte som ett generellt dokumentarkiv jag kan nå från vilken enhet som helst. Synd, jag får väl fortsätta med Dropbox eller Box eller SpiderOak eller...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag förstår det rätt så är det som Dropbox när det gäller Mac till Mac. Det jag lägger in i min Mac dyker upp på min ampra Mac. Så mellan OS X funkar det bäst men mindre bra mellan iOS. Är det rätt uppfattat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag förstår det rätt så är det som Dropbox när det gäller Mac till Mac. Det jag lägger in i min Mac dyker upp på min ampra Mac. Så mellan OS X funkar det bäst men mindre bra mellan iOS. Är det rätt uppfattat?

 

Nej Dropbox fungerar alldeles utmärkt till iOS också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej Dropbox fungerar alldeles utmärkt till iOS också.

Jo det gör det, men jag talar om icloude Drive nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det gör det, men jag talar om icloude Drive nu.

 

Väldigt dåligt formulerad fråga för det var svårt /omöjligt att se att du menade det.

 

Det fungerar lika bra till iOS också och det trodde jag vi redan fastställt.

Förutsatt att du har ett program på dina i-enheter som stöder iCloud Drive

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt dåligt formulerad fråga för det var svårt /omöjligt att se att du menade det.

 

Det fungerar lika bra till iOS också och det trodde jag vi redan fastställt.

Förutsatt att du har ett program på dina i-enheter som stöder iCloud Drive

Med tanke rubriken som TS skrev så tycker jag inte det var dåligt formulerat , Hur kommer jag åt min iCloud Drive på mina iOS 8-enheter?

 

Sen tycker jag absolut inte att det funkar lika bra på iOS som OS X, som du skriver. På ios behöver man program för att det ska lira med varandra. Och som jag har läst i olika trådar här på forumet så ser jag att det är många som inte är nöjda med denna lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen tycker jag absolut inte att det funkar lika bra på iOS som OS X, som du skriver. På ios behöver man program för att det ska lira med varandra. Och som jag har läst i olika trådar här på forumet så ser jag att det är många som inte är nöjda med denna lösning.

 

Hur skulle du annars komma åt filerna om du inte har ett program som stöder att öppna dom?

Eftersom det inte finns någon filhanterare på iOS så är det självklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke rubriken som TS skrev så tycker jag inte det var dåligt formulerat , Hur kommer jag åt min iCloud Drive på mina iOS 8-enheter?

 

Sen tycker jag absolut inte att det funkar lika bra på iOS som OS X, som du skriver. På ios behöver man program för att det ska lira med varandra. Och som jag har läst i olika trådar här på forumet så ser jag att det är många som inte är nöjda med denna lösning.

 

Du öppnar filerna i de program som stödjer icloud drive. Du får ge dig till tåls tills utvecklarna av apparna uppdaterat sina appar så att de stödjer icloud drive.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Korkat för att du inte förstår funktionen?

 

Ja, precis så. Om man marknadsför ett smidigt arbetssätt där man kan växla mellan olika enheter och sedan gömmer funktionen bakom ett plus som dessutom samtidigt används för en helt annan funktion, dvs att "skapa nytt" kalkylblad så är det inte särskilt begåvat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...