Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan inte radera bild från iphonen på något sätt


robe12

Rekommendera Poster

Hej! Jag har ett väldigt jobbigt problem då jag har en bild som jag verkligen inte kan få bort.. helt omöjligt att radera den i telefonen då jag har fört över den från datorn.. jag kan inte heller ta bort den genom itunes och när jag för över bilder till iphoto på macen och ska radera alla bilder från telefonen så försvinner den inte heller.!! Hur ska jag göra??

 

Jag förde över bilden från en pc och tänkte att jag pluggar in telefonen i pc och går in med utforskaren där kan jag inte ens se bilden som fil. det är som att den inte finns fast den är där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fick du in bilden från början i telefonen?
En iPhone har inget normalt filsystem som är enkelt nåbart, och skälet är säkerhet. Du ska inte gå in i utforskaren på en PC därför att en iPhone inte fungerar som en vanlig hårddisk. Filerna ligger skyddade och i egna utrymmen.

Du kan prova att återställa telefonen och ladda om systemet. Det kan ha hänt något internt i filsystemet som gör att bilden inte försvinner. Återställning och nyinstallation brukar ordna det mesta av filrelaterade problem och skräp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag löste det genom att synka in bilder från datorn till iphonen och fick frågan om jag ville behålla eller radera befintliga bilder på iphonen. Valde att radera dem och fick in dem nya bilderna. Sedan så fick jag bocka ur "synka bilder från datorn" och synka igen så dem nya bilderna försvann. Efter detta hade jag inga bilder kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Apple har en idiotisk lösning som innebar att vissa synkade bilder inte kan tas bort från iPhone/iPad på annat sätt än att ta bort dem från datorn och sedan synkronisera. Under förutsättning att synkningen inte hade spårat ur. (Sådana saker bidrog till att jag skippade iPhonen.)

Annars finns vissa tredjepartsporgram att ladda ned som låter dig komma åt iPadens minne utan att behöva jailbreaka den. (Exvis iExplorer för Mac.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...