Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tappar kontakten med Apple-tv?


Lund

Rekommendera Poster

Tjo,

 

Har skaffat appletv sen några veckor tillbaka och är överlag nöjd.

Det enda problemet jag har är att datorn (macbook air) tappar kontakten med apple-tv´n då och då när jag speglar skärmen och streamar ex play-kanaler. Ibland är det "bara" att trycka på ikonen för apple-tv så rullar det igen, men ibland tar det 10-20 sec innan den hittar appel-tvn så att säga. Brukar inte ha datorn mer än 2-3 m ifrån tv´n.

 

Någon som har en aning om vad som kan vara fel? Hur lång räckvidd ska det vara på en sån här lösning?

 

Tacksam för hjälp!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spegligen borde gå över wi-fi. Vill minnas att jag kan se min aTV på maskiner som sitter längre bort än vad BT borde klara. Kör du trådlöst eller via kabel? Macbook air lär köra trådlöst men hur är aTV kopplad? Har du märkt av "kontaktproblem" i andra sammanhang?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spegligen borde gå över wi-fi. Vill minnas att jag kan se min aTV på maskiner som sitter längre bort än vad BT borde klara. Kör du trådlöst eller via kabel? Macbook air lär köra trådlöst men hur är aTV kopplad? Har du märkt av "kontaktproblem" i andra sammanhang?

Atvn kör jag trådlöst. Nej, jag har inte upplevt andra problem direkt.

Jag har 100/10 via fiber så det känns konstigt om det skulle vara nätet som inte orkar? Men samtidigt svårt att se att det skulle vara fel på själva atvn eller vad det annars kan vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du kan så testa att ansluta aTV med kabel till routern eller om du har en switch. Fibern är det troligen inte nått problem med utan i så fall ditt trådlösa nät. Om det nu skulle vara ett nätproblem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...