Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

lösenord till skivvertyg


gabrielswe

Rekommendera Poster

Hej till alla!

Nu börjar min bana hos er efter 3 års tystnad.

Jag gjorde bort mig totalt när jag satt lösenord i skivverktyget och INTE skrev upp det. ( adm lösen är OK)

Det var för enkelt trodde jag men nu kommer jag inte ihåg. Jag tror att krypteringen satts på också.

Jag läste nånstans om detta i somras så gjorde jag det. Jag gjorde på windows-maskin så det var OK för mig.

(Kanske är lite nojig efter bestulen iphone)

 

Min tanke att ta ut ssd-n till en extern kabinett. formatera den och stoppa tillbaka. Jag har cloonat till en ext hdd så det bara att cloona tillbaks.

 

Frågan är kan jag kringgå lösenordet( nollställa), eller som jag beskrev ovan?

 

Har ni non hopp för mig?

 

Jag kan använda macen, men vid start alt-tangenten nedtryckt frågar efter lösenordet.

 

mvh Gabbe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset. Jag ska prova när jag får min nya mac snart. Ha det Gabbe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej alla!

Tyvärr gick jag bet på att lägga ssd/hdd i ett extern kabinett, formatera och lägga tillbaks. Den frågar efter lösenordet i alla fall.

Jag vände mig till Apple och fixade gratis trotts att mbp 13´är snart 4 år gammal. Gött! OBS!!! ( KVITTO BEHÖVS!)

Teknikern säger i Appstore täby att när man sätter lösenordet i "skivverktyget" så det blir på något sätt enl. engelsk tangentbord??? ( kan tyvärr ej förklara riktigt bra)

I alla fall GÖR ALDRIG OM DET OM DU INTE ÄR BERGIS!!!

I min nya mbp-retina behöver ej bekymra mig om detta, då går ej att byta ssd som är kopplad via Pci.

MVH: Gabbe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...