Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bra tips om hur man sköter sitt batteri.


Pocahontas

Rekommendera Poster

Hållbarhetstiden för mobilbatterier verkar ha förkortats. Jag har aldrig behövt byta och jag har haft min telefon i så där 8-9 år. Ej smartphone kanske jag ska tillägga, kanske beror på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag sätter i laddaren när jag går och lägger mig, så lär den vara fullt laddad på morgonen. Idiotisk tanke att batterier inte mår bra av att bli fullt laddade. I så fall borde de bara laddas till 80 procent oavsett hur länge man har i laddaren. Är det så? Nä.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tidigare batteritekniker fungerade bättre om batteriet laddades ur nästan helt innan laddning och sedan förvarades i frysen.

Moderna batterier kan laddas från valfri laddningsgrad utan att ta skada.

För långtidslagring rekommenderas att batteriet laddas till 60-80%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Om jag sätter i laddaren när jag går och lägger mig, så lär den vara fullt laddad på morgonen. Idiotisk tanke att batterier inte mår bra av att bli fullt laddade. I så fall borde de bara laddas till 80 procent oavsett hur länge man har i laddaren. Är det så? Nä.

Det kan ju vara så att det som presenteras för konsumenten som 100 % bara är exempelvis 80 %, sett till var batteriet teoretiskt klarar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är "knockoff"?

Piratkopia. Alltså sådana det står Apple på i detta fall, fast de inte är från Apple.

Eller sådana med ett påhittat märke som inte finns på riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...