Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Stulen iPhone, kan den säkerhetskopieras?


Johannnna12

Rekommendera Poster

Hej!

 

Nu är det så här att min iPhone 5c har blivit stulen utomlands, i Spanien. Jag hade appen Hitta min iPhone installerad men eftersom jag är utomlands var det inget internet igång så kunde ej hitta den. Jag har spärrat abonnemanget och telefonen genom IMEI- numret, men är nu orolig att tjuven kan ha säkerhetskopierat min iPhone exempelvis till en dator och på det viset kommer åt all min information, såsom lösenord osv. Är det möjligt?

Har självklart ändrat lösenord på mail, facebook, och spärrat bank id osv. men är ändå väldigt orolig.

 

Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan även tillägga att vid ett tillfälle när vi försökte ringa verkade det som att den var avstängd och sen dagen efter när vi ringde igen så gick det fram signaler, har alltså denna person under loppet av några timmar listat ut min pin kod och tagit sig in i min telefon? Har dock kollat mail, fb osv men inget har ändrats. Är dock livrädd nu att nån på nåt vis har lyckats hacka telefonen och alla lösenord typ som Apple id..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade du inget skärmlås så kan väl tjuven ha satt telefonen i flightmode den tiden du inte kunde ringa den?

Jag hade skärmlås.. Samma som min pin kod tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade skärmlås.. Samma som min pin kod tyvärr.

Såg på min padda att man kan ställa in flight mode utan skärmlås och det kanske är större chans att personen gjort så än hackat min pinkod.. Det lugnade mina nerver lite i alla fall så tack för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Eller så var det dålig mottagning. Tror inte att du ska lägga för mycket värderingar i den biten.

 

De flesta stjäl trots allt mobiltelefoner för att sälja vidare dem, inte för att läsa andras email.

 

Har du Find My Iphone aktiverat så gör vad du kan via det, och överväg att byta lösenord till sådant du hade i mobilen. Mail mm. För att vara på den säkra sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så var det dålig mottagning. Tror inte att du ska lägga för mycket värderingar i den biten.

 

De flesta stjäl trots allt mobiltelefoner för att sälja vidare dem, inte för att läsa andras email.

 

Har du Find My Iphone aktiverat så gör vad du kan via det, och överväg att byta lösenord till sådant du hade i mobilen. Mail mm. För att vara på den säkra sidan.

Jo jag har gjort allt jag kan ifrån Hitta min iPhone men eftersom jag är i Spanien hade jag inget nätverk anslutet så går varken att hitta den eller radera innehållet. Har bytt lösenord till allt känsligt såsom mail, fb, apple id osv.

 

Får hoppas på att man inte har råkat ut för någon superhackare som vill förstöra ens liv bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...